HKV/Ons Eibernest wint van Atlantis

In een wedstrijd die in eerste instantie moeilijk opgang kwam, stond HKV/Ons Eibernest wel de gehele wedstrijd aan de goede kant van de score en wist zo met 20-16 te winnen van Atlantis.

Voorafgaand aan de wedstrijd stond de ploeg uit de Steenwijklaan één punt boven de bezoekers en met een 21-22 winst in de heenwedstrijd had het alle ingrediënten om er een mooie korfbalavond van te maken. Zeker ook omdat de selectie van Achilles daarvoor ook in de Steenwijklaan had gespeeld en was blijven hangen (voor een georganiseerd feest later) samen met een deel van hun tegenstanders, Excelsior.

Het publiek moest echter aardig geduld hebben, want pas na drie minuten viel het eerste doelpunt te noteren, waarna het nog eens vijf minuten duurde voor de 2-0 viel. HKV/Ons Eibernest was qua veldspel duidelijk de betere, maar kon dit in scores nog niet omzetten waardoor het 6 minuten voor rust pas 4-1 stond. In de laatste minuten wisten beide ploegen de korf nog een paar keer te vinden waardoor er werd gerust met een stand van 8-4.

De tweede helft bleef Atlantis lang aan een draadje hangen met een gat variërend tussen de drie en vier punten, maar was het de thuisploeg die (gesteund door het gezang van het Achilles publiek) uiteindelijk een gat naar zes punten wist te slaan (18-12). Atlantis sputterde daarna nog iets tegen, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar.

Foto: Erik de Kleijn, sportsnap.nl
Kijk voor alle foto's op www.sportsnap.nl