DIE HAGHE OVERKLAST ROHDA

Verslag: PR Die Haghe

Die Haghe behaalde uit tegen het laag geklasseerde Rohda uit Amsterdam een ruime overwinning en blijft met 4 punten voorsprong op KVA de ongeslagen koploper.

Attractief
Vanaf het eerste fluitsignaal liet Die Haghe merken dat er zaterdag voor de thuisploeg geen eer te behalen zou zijn. Met zeer snel en attractief korfbal werd Rohda al snel op een 0-3 achterstand gezet. Na de 1-3 in de 5e minuut zette Die Haghe lekker door en liep uit naar 1-6. Bij 2-6 viel het mooiste doelpunt van de wedstrijd: Kirsten van Koert liet met een achterwaartse one-hander een sterk staaltje techniek zien en oogstte hiervoor zelfs bewondering van de supporters van Rohda! Het vlotte aanvalsspel werd de hele eerste helft volgehouden en bij rust was het 6-16.

Vertrouwen
De 2e helft behielden de Kanaries het vertrouwen en zij wisten direct weer 2 keer te scoren. Die Haghe probeerde het tempo hoog te houden, maar langzaamaan verslapte de concentratie en de druk zowel aanvallend als verdedigend een beetje, waardoor Rohda ook nog wat doelpunten mee kon scoren. Na de 20e minuut was de tegenstand echter voorbij en Die Haghe won uiteindelijk zeer ruim met 19-34.
Stand

Die Haghe blijft dus aan kop met 16 punten, KVA blijft in het spoor met 12 punten. De ploegen daarachter volgen op grotere achterstand. Volgende week speelt Die Haghe thuis tegen Excelsior en dat wordt een stuk moeilijker. De Delftenaren wonnen 4 van de laatste 5 wedstrijden en zullen gebrand zijn om de eerdere nederlaag tegen Die Haghe goed te maken.

Archieffoto: Die Haghe