DIE HAGHE WINT STADSDERBY TEGEN ACHILLES

Verslag: PR Die Haghe

De wedstrijden tussen Die Haghe en Achilles staan altijd garant voor strijd en passie, dus de verwachtingen bij het talrijk opgekomen publiek lagen hoog.

Stroef
Het begin van de wedstrijd was aan beide kanten echter afwachtend. Achilles kon in de 3e minuut de eerste score noteren, maar daarna waren beide verdedigingen er goed bij. Pas in de 8e minuut wist Die Haghe de score gelijk te trekken. Vervolgens ging het snel naar 1-3, waarna Die Haghe de touwtjes in handen begon te nemen: binnen 3 minuten was de achterstand omgebogen naar een 7-3 voorsprong. Achilles gaf echter niet op, bracht het verschil weer terug naar 2 en kwam na een gemiste geelzwarte strafworp weer langszij in de 22e minuut (8-8). Toch was het Die Haghe dat bij het rustsignaal 10-9 voorstond.

Sterk verdedigd
Het begin van de 2e helft liep aan beide kanten ook niet lekker. Na 31 minuten bij 12-10 begon Die Haghe verdedigend steeds meer druk te geven en wist zo de angel van de eerste helft eruit te halen. Ook brachten de coaches Bjorn Out in de aanval. Er werd tot de 37e minuut om en om gescoord tot 14-12. Vanaf dat moment trok Die Haghe de touwtjes nog strakker aan en kwam Achilles duidelijk te kort. Achilles kwam helemaal niet meer tot scoren terwijl Die Haghe met aanvallend veel meer variatie lekker door bleef scoren. Uiteindelijk won Die Haghe met topscoorders Celeste Split en Mike Abbenhuis verdiend met 21-12.

STAND
Door deze overwinning is Die Haghe steviger aan kop gekomen. Vitesse verloor verrassend van KVA en deze laatste ploeg staat nu samen met Achilles op 4 punten achterstand. Vitesse op 5 punten en de overige teams op nog grotere afstand. Volgende week speelt Die Haghe thuis tegen de rode lantaarndrager KVZ ’23.

FOTO’S
De foto is van Frank van Leeuwen van SportSnap. Op www.sportsnap.nl vind je alle foto’s van deze derby en als je een mooie ziet, schaf ‘m aan voor een klein bedrag!