Dunas kan 1e helft niet meescoren met GKV

Verslag: Dunas

Voor de derde keer binnen een maand gingen de teams van Dunas en GKV met elkaar de strijd aan. Bij de Haagse Korfbaldagen was GKV twee keer te sterk geweest voor de Dunanezen. Nu stond de thuiswedstrijd voor de competitie op het programma. Bij de presentatie van de spelers waren de D1-spelers van Dunas mee opgelopen om zich te presenteren aan het in grote getale opgekomen publiek.

Dunas was gebrand op een revanche voor de twee verloren wedstrijden, maar uitgerekend vandaag waren een paar vaste waarden in het team geveld door griep en/of Corona. Susan Bosdijk, Maarten van Dijk en Thijs Krumeich waren daarom toegevoegd aan de selectie.

Dunas kwam via Robert Kipp op voorsprong, maar uit een vrije worp maakte een GKV-dame al snel weer gelijk. Thijs Krumeich zette even later de 2-1 op het scorebord, maar met een fraai afstandsschot van een GKV-heer werd het 2-2. GKV liep daarna vlot uit naar 2-6, o.a. door twee benutte stippen. Christiaan Meij bracht de stand nog op 3-6, maar de rest van de eerste helft wist Dunas uit 25 doelpogingen niet meer te scoren. GKV was veel effectiever, want uit 24 doelpogingen scoorde het nog 5 keer, waardoor de ruststand 3-11 was. Korfballend kon Dunas aardig meekomen, maar scorend speelde Dunas een dramatische eerste helft.

Helaas was in de eerste helft iets misgegaan met het bijhouden van de score, waardoor het scorebord een ruststand van 4-12 aangaf. Hoewel ook scheidsrechter Knoester dacht 3-11 de juiste tussenstand was, werd toch besloten de wedstrijd te vervolgen na een ruststand van 4-12.
Uiteraard had Dunas-coach Richard Mafficioli wel door dat deze wedstrijd met een incomplete selectie niet meer gewonnen ging worden, dus stelde hij zijn team als doel om in ieder geval de tweede helft te blijven strijden en die tweede helft niet te verliezen. Dat lukte. Maarten van Dijk kwam in de ploeg en hij wist verdedigend veel ballen te onderscheppen en ook aanvallend liet hij zich gelden. Lisa van der Geugten viel ook in en ook zij bracht nieuwe energie aan het team.

De tweede helft speelde Dunas zelfs beter dan GKV, al was GKV koelbloediger in het afwerken: uit 40 schoten werd door GKV 10 keer gescoord, terwijl Dunas 61 schoten nodig had om ook 10 keer te scoren.
Zo eindigde de tweede helft in een gelijkspel en daar was de Dunas-coach dan toch wel tevreden over. Qua strijd was Dunas zeker niet de mindere geweest. De officiƫle uitslag is 14-22, al zullen we nooit weten waar die twee spookdoelpunten vandaan zijn gekomen.

Doelpuntenmakers bij Dunas: Robert Kipp, Jante de Lange, Christiaan Meij, Maarten van Dijk (1), Susan Bosdijk (2) en Lisa van der Geugten (3) en Thijs Krumeich (4)

Foto: Frank van Leeuwen, Sportsnap.nl