Achilles verpest kampioensfeestje HKV/Ons Eibernest en neemt zelf koppositie over

HKV/Ons Eibernest en Achilles troffen elkaar de laatste seizoenen al vaker, toch zullen de belangen niet eerder zo groot zijn geweest als afgelopen zaterdag. HKV/Ons Eibernest kon zaterdag namelijk de ultieme revanche nemen na de beschamende nederlaag van drie weken geleden op het Pomonaplein. Niet alleen konden ze hun eer herstellen, maar bij winst zouden de Eibers ook het kampioenschap en dus promotie naar de Hoofdklasse binnen slepen en Achilles met lege handen achter laten.

Dat de belangen groot waren, bleek ook in het massaal opgekomen publiek. Van beide kanten waren grote supportersgetallen aanwezig en zij zagen een spannende eerste helft, waar alles van een finale én een derby in zat. Strijdlust, tactische plannen, provoceren en soms net over het randje gaan.
Achilles kwam als best uit de startblokken en pakte een 0-2 voorsprong, waarna de thuisploeg bij 3-3 weer aanhaakte. Vervolgens vielen er in de loop van de eerste helft weinig doelpunten, maar werd de wedstrijd door de spanning nooit saai. Achilles zat wel de gehele tijd aan de goede kant van de score, maar kon dit niet uitbreiden, 6-7 rust.

De tweede helft leek aanvankelijk door te gaan zoals de eerste, maar vanaf 8-11 kon Achilles een gat slaan naar 8-13 en 9-14, met nog 10 minuten te gaan, maar daarmee was de spanning zeker nog niet weg en de wedstrijd leek alleen maar harder te worden. De scheidsrechter van dienst had zijn handen dan ook vol aan zowel spelers als publiek.
Het lukte HKV/Ons Eibernest echter, ondanks enkele wissels, niet om nog dichterbij te komen en zo was de laatste minuten duidelijk dat Achilles de winst naar zich toe zou trekken, 10-17.

Stand
Dit betekent dat Achilles nu de koppositie van HKV/Ons Eibernest overneemt en volgende week thuis in het duel met Maassluis (dat met 14-13 verloor van en bij ALO en nu de nieuwe rode lantaarndrager is) aan een punt genoeg heeft om de titel binnen te halen. HKV/Ons Eibernest zal hopen dat dat niet gaat gebeuren en zal zelf moeten winnen, bij het thuis nog ongeslagen, ALO om er toch nog met de titel vandoor te gaan.

Foto: Frank van der Leer (sportsnap.nl)
Alle foto's zijn te vinden op: https://www.sportsnap.nl/korfbal/hkv-ons-eibernest-achilles-2/