DIE HAGHE NA VERLIES IN DE GEVARENZONE

Verslag: PR Die Haghe

Onder goede weersomstandigheden trof Die Haghe op eigen terrein in de eerste returnwedstrijd HKC. De eerste wedstrijd werd met een klein verschil verloren en beide teams hadden de punten hard nodig om mee te blijven doen voor de eerste 2 plekken van de poule. Dat zijn namelijk de plaatsen die recht geven op de kampioenspoule na de zaalcompetitie.

Herstel
In het begin van de wedstrijd was het even aftasten, maar na de 0-1 in de 5e minuut sloeg HKC meteen een gat naar 0-3. Pas na 9 minuten wist Die Haghe de korf te vinden. Wel direct 2 keer achter elkaar, dus de aansluiting was weer gevonden. Ondanks de vele doelpogingen bleven doelpunten schaars want na 21 minuten stond er pas 4-6 op het scorebord. HKC kreeg de mogelijkheid om vanaf de stip het verschil weer naar 3 te brengen, maar miste. Die Haghe vocht zich hierna knap terug tot 7-7 bij de rust en alles was nog mogelijk.

Scherpte
De eerste 5 minuten na rust hielden de ploegen elkaar in evenwicht. Bij 8-8 ging Sander Snaphaan met een ijselijke schreeuw naar de grond en bleek niet verder te kunnen. Op het moment van schrijven is nog niet bekend of het ernstig is, maar Die Haghe was genoodzaakt om wat wissels toe te passen en de ploeg was even van slag. HKC profiteerde hier gretig van en liep uit naar 8-10. Met veel inzet wist Die Haghe zich terug in de wedstrijd te vechten en kwam met 10-10 weer langszij. Vanaf dit moment bleek de afronding aan Haagse zijde niet meer te lukken. HKC bleef geduldige aanvallen spelen en toen Die Haghe bij 10-11 een strafworp miste, sloeg het keihard toe en liep uit naar 10-13. Deze tik kwam Die Haghe niet meer te boven en de Kanaries zagen de gasten steeds verder weglopen. Bij 11-15 was het pleit wel beslecht en werd er uiteindelijk met 12-17 verloren.

Stand
Door dit verlies en de winst van KCC op Valto, is Die Haghe nu in de gevarenzone voor degradatie terecht gekomen. KCC gaat met 6 punten aan kop, HKC 5 punten, Valto 3 punten en Die Haghe 2 punten. Niets is onmogelijk maar om directe degradatie te ontlopen zal het moeten gaan winnen van KCC en Valto. Volgende week speelt die Haghe uit tegen KCC en Valto moet naar HKC. Wanneer beide ploegen verliezen, valt in de laatste wedstrijd thuis tegen Valto de beslissing.

Foto: Herman van Kekerix