Dunas maakt het spannend tegen DKV Victoria

Verslag: Dunas

Op 30 september was het heerlijk korfbalweer, het was druk en de sfeer was uitstekend op het Stokroosveld. Niet alleen omdat Dunas B1 met 11-10 had gewonnen van stadgenoot Achilles, maar ook Dunas A1 won van een stadgenoot: HKV ons Eibernest werd met 14-4 verslagen. In deze ambiance kon ons vlaggenschip natuurlijk niet achterblijven, dus er moest gewonnen worden van DKV Victoria uit Diemen. Dunas won de uitwedstrijd met 13-15, het zou dus best wel weer eens een spannende wedstrijd kunnen worden.

Dunas begon fanatiek, maar wist het midden van de korf nog niet te vinden. Niek en Christiaan onderschepten verschillende aanvallen van DKV, maar het duurde wel 8 minuten voor Dunas de eerste raak schoot. Vlak daarna maakte een DKV-dame gelijk. Een DKV-heer scoorde 1-2. Pas halverwege de eerste helft werd het 2-2 door Christiaan, die in de verdere eerste helft ongelukkig met zijn schoten was. DKV-dames scoorden 2-3 en 2-4, waarna Fardau de aansluitingstreffer maakte. Voor de rust liep DKV echter verder uit naar 3-6. Dunas verdiende een compliment voor de inzet, maar als je uit 48 schoten op de korf van DKV slechts drie keer scoort, ga je niet winnen.

Dunascoach Richard Mafficioli had er ondanks de achterstand nog volop vertrouwen in. “Als je zo blijft spelen, dan winnen we”, was zijn boodschap. Hij voerde wat wissels door voor meer schotkracht en dat hielp. Het werd eerst nog wel 3-7 en 3-8, maar daarna kwam Dunas op stoom. Christiaan vond zijn schot weer terug, maar ook Elmo, Lisa en Yeshe wisten gemakkelijk de korf te vinden. Met nog 6 minuten te gaan was de achterstand van 3-8 omgebogen in een 13-11 voorsprong. De Dunas-Devils, de fanatieke aanhang van Dunas, maar ook de andere supporters geloofden er weer in en het werd een heksenketel rond het veld in een geweldige sportieve sfeer.

Fardau benutte een stip, maar meteen erna maakte een DKV heer 14-12. Met nog een dikke minuut te gaan werd het zelfs nog 14-13 en was het nog even nagelbijten, tot de uitstekende leidende scheidsrechter Wouter van der Jagt voor het eindsignaal floot. Het teleurgestelde en sportieve DKV had goed gespeeld, maar trok net aan het kortste eind. Foto’s van deze wedstrijd kun je terugvinden op: www.sportsnap.nl

Wat was het spannend en wat een sfeer. Reclame voor het korfbal! En het bleef met dat heerlijke weer nog lang gezellig op het Stokroosveld.

Zaterdag 7 oktober speelt Dunas uit tegen DSO in Oosterhout en op 14 oktober is de laatste thuiswedstrijd tegen Oosterkwartier. Dat beloven nog twee prachtige wedstrijden te worden. Vooral die laatste thuiswedstrijd op het veld moet je zeker niet willen missen.

Foto: Frank van Leeuwen (Sportsnap.nl)