KVS/Groeneveld Keukens komt er niet aan te pas tegen TOP/IAA FRESH

Verslag: Eric van der Ende

Naast alle festiviteiten in de Sassenheimse Feestweek werd vlak naast de kermis de wedstrijd TOP/IAA Fresh – KVS/Groeneveld Keukens in de Ereklasse gespeeld. Zou KVS kunnen stunten of zou TOP er een schiettent van kunnen maken? TOP moest in ieder geval winnen wilde het de koppositie in de poule behouden, en KVS had de week ervoor tegen Fortuna een goede wedstrijd op de mat gelegd.

TOP liet er echter geen gras over groeien en begon scherp aan de wedstrijd. De bezoekers uit Scheveningen kregen geen ruimte, TOP nam direct het initiatief en de leiding in de wedstrijd. KVS kwam er niet aan te pas en TOP bouwde de voorsprong gestaag uit. De supervissen mochten in de eerste helft slechts één keer scoren met een ruststand van 8-1 als resultaat.

Ook de tweede helft liet geen ander spelbeeld zien. TOP bouwde de voorsprong verder uit en leidde halverwege de tweede helft met 15-4. De Sassenheimers namen gas terug en paste de nodige wissels toe. Maar de zege kwam geen moment in gevaar alhoewel KVS nog een aantal schotpogingen door de mand zag vallen. De eindstand werd uiteindelijk bepaald op 18-9 in het voordeel van de thuisploeg, maar TOP was duidelijk een maat te groot voor de ploeg uit Scheveningen.

Foto: Eric van der Ende (Sportsnap.nl)