Achilles beslist duel tegen de Eibers binnen een kwartier

Na het wonden likken voor Achilles een week eerder door het verlies tegen stadsgenoot ALO, wachtte op het eigen veld direct de volgende derby tegen HKV/Ons Eibernest. Beide ploegen kwamen elkaar de afgelopen jaren al meermaals tegen en vorig jaar wisten de Eibers nog twee maal te winnen. Dat werd dit keer echter totaal anders, waar het schot Achilles vorige week nog in de steek liet, schoot de ploeg van Marco Swikker en Teun Voskamp deze week uit de startblokken en liet geen spaan heel van de ploeg uit de Steenwijklaan, eindstand 27-4

Furieus begin
Nog voor iedereen door had dat de wedstrijd was begonnen, was deze eigenlijk ook direct afgelopen. Zes doelpunten in zeven aanvallen van Achilles, betekende nog binnen tien minuten de eerste time-out voor de bezoekers, die op dat moment al tegen een 6-0 tussenstand aankeken. Deze time-out bracht de thuisploeg niet van de wijs en voor de Eibers werd het de volgende minuten alleen maar pijnlijker, pas na 20 minuten en een stand van 13-0 wisten zij voor het eerst de korf te vinden. Achilles nam daarna iets gas terug, maar met een stand van 15-2 zal de ploeg comfortabel de kleedkamers hebben opgezocht.

De vraag was hoe beide ploegen de kleedkamer uit zouden komen. Zou HKV/Ons Eibernest er alles aan doen om de stand nog enigszins dragelijk te maken? En zou Achilles hetzelfde niveau vast kunnen houden?
Uiteindelijk werd de tweede helft een kopie van de eerste, Achilles ging rustig door met scoren en zag bij 23-3 voor het eerst een gat van 20 punten op het bord.

Wedstrijd ligt tijd stil
In een poging een volgende score van Achilles te voorkomen, volgt een vervelende botsing tussen twee heren en een strafworp. Nog voor de strafworp genomen kan worden blijkt de blessure van de HKV/Ons Eibernest speler dusdanig dat hij op het veld blijft liggen en er geen risico genomen wordt. Het is met nog een kwartier te spelen wachten op de medewerkers van de ambulance. Gelukkig loopt de speler uiteindelijk onder begeleiding van de ambulance medewerkers het veld af.

In overleg tussen beide ploegen en scheidsrechter wordt besloten de wedstrijd uit te spelen, die bij een stand van 27-4 stopt.

Foto: Erik de Kleijn (Sportsnap)
Meer foto's op www.sportsnap.nl