Spannende streekderby Avanti - KVS

Verslag en foto's: Eric van der Ende

In de verzengende hitte op het kunstgras van Sportpark de Groene Weide in Pijnacker ontving Avanti de supervissen uit Scheveningen. Avanti was op papier licht sterker, mede omdat in het kamp van de Scheveningers een aantal spelers kampten met blessures. Het was ondanks de hitte gezellig druk in het sportpark met veel supporters van beide clubs.

De spelers van Avanti gingen voortvarend van start en namen snel de leiding. Maar underdog KVS haakte aan en de stand gin lange tijd gelijk op. Ook nadat Avanti tegen het einde van de eerste helft een voordsprong nam van 9-5 weerhield de formatie van de nieuwe KVS-coach Patrick den Hertog er niet van om te blijven strijden. Ze kwamen terug in de wedstrijd en gingen met 11-9 de rust in.

In de tweede helft ging het opnieuw gelijk op in de enerverende wedstrijd. KVS zette aan en kwam halverwege zowaar op een 12-13 voorsprong. Maar vanaf dat moment werd het spel van de Scheveningers slordiger en werden een aantal fouten op rij gemaakt. Avanti maakte dankbaar gebruik en bouwde opnieuw een voorsprong op. Met nog een minuut of 5 te spelen bedroeg de voorsprong voor Avanti weer 3 punten. In de slotfase liet KVS de wedstrijd op z’n beloop waardoor Avanti de score nog verder kon uitbouwen. Avanti won verdiend maar de eindstand van 19-13 gaf een vertekend beeld van de wedstrijd waarin 2 teams in een vermakelijke en spannende wedstrijd bijzonder aan elkaar gewaagd waren.