KVS blijft ongeslagen en promoveert naar Ereklasse

Verslag en foto: Eric van der Ende (Sportsnap.nl / KVS)

Ondanks dat de wedstrijd tussen SKF en KVS/Groeneveld Keukens om de spreekwoordelijke ‘des keizers baard ging’ maakte beide ploegen er toch een heerlijke open wedstrijd van. In een doelpuntrijke wedstrijd won KVS na een 11-11 ruststand uiteindelijk met 20-24. KVS kroonde zich vorige week al tot kampioen maar wilde graag de competitie ongeslagen afsluiten. Tot dan toe had KVS slechts 1 punt verloren door het gelijkspel tegen Die Haghe. Aan tegenstander SKF de opdracht om dit te verhinderen.

Op het levendige complex van de Veenendalers ontbrak het in ieder geval niet aan sfeer wat er misschien ook voor zorgde dat SKF er hartstochtelijk voor ging. Zo ging het in de openingsfase van 2-3 naar een 6-3 voorsprong voor de thuisclub. Maar zoals zo vaak dit seizoen trokken de Supervissen uit Scheveningen de stand weer gelijk. Het was ook tevens het spelbeeld van de 1e helft waarin beide ploegen elkaar niet veel ontliepen en de doelpunten makkelijk over-en-weer vielen. De ruststand van 11-11 was dan ook een logisch resultaat.

Na rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld. KVS pakte een kleine voorsprong op 13-15 maar zag SKF net zo makkelijk weer langszij komen naar 16-15. Maar ook nu trok KVS de stand weer gelijk (17-17) en was het nog steeds niet duidelijk wie er zou gaan winnen. Terwijl bij SKF de krachten langzaam wegvloeide daar zorgde het ingezette slotoffensief van KVS voor een 17-20 voorsprong. KVS zag in de slotfase van de 2e helft SKF nog wel terugkomen tot 19-21 maar speelde de wedstrijd professioneel uit. Het won met 20-24 van een goed spelend SKF en behield daarmee de ongeslagen status. Voor KVS 1 zit het seizoen erop en gaat het na de zomer deelnemen aan de vernieuwde Ereklasse.

Alle foto's zijn te vinden op www.sportsnap.nl