Koploper Sporting Delta maatje te groot voor Achilles

Achilles heeft zaterdag in de sportcampus niet nogmaals voor een stunt kunnen zorgen (eerder versloeg het KVA) tegen de ploeg uit Dordrecht maakte het geen moment aanspraak op een punt (of meer). Via een 7-16 ruststand werd er bij 16-27 afgefloten.

De reserves van Achilles gaven eerder op de avond het goede voorbeeld door in een doelpuntarme wedstrijd koploper Sporting Delta 2 met 13-8 te verslaan, maar het vlaggenschip kon hier geen vervolg aan geven.
Duidelijk was wel dat de wedstrijd tussen de hoofdmachten een stuk doelpuntrijker zou worden, waarbij Achilles tot 4-5 nog echt kon aanhaken en via 4-7 bij 5-7 voor het laatst op twee punten kon komen. Daarna was het de ploeg uit Dordrecht die in enkele minuten de wedstrijd eigenlijk al wist te beslissen door uit te lopen naar 5-11. Waar Achilles moeite had om tot goede kansen te komen, wist Sporting Delta veel makkelijker tot kansen te komen, wat er voor zorgde dat in de rest van de eerste helft Achilles nog maar twee keer tot scoren kwam, en de bezoekers er nog vijf inlegden (7-16 rust).

Veel wissels
De eerste twee doelpunten na rust vielen aan Haagse zijde, maar direct gevolgd door vier doelpunten voor de gasten. Terugkomen in de wedstrijd zat er dus niet meer in. En even leek er zelfs een monster score in de maak bij een tussenstand van 12-26 met nog ruim zes minuten op de klok. Dit was echter het moment voor beide coaches om flink te wisselen. Sporting Delta maakte er nog maar één en Achilles nog vier, waardoor een complete monsterscore uitbleef, 16-27.

Stand
Sporting Delta blijft aan kop met twee punten voorsprong (en een beter onderling resultaat) op nummer twee KVA.
Achilles zag concurrent BEP met minimaal verschil verliezen van Rohda en blijft zo drie punten boven de gevarenzone staan.

Volgende week mag het zelf naar Amsterdam om de punten tegen Rohda proberen te pakken, want na het verlies tegen Achilles in januari, zelf een ijzersterke reeks heeft neergezet. Een ploeg in vorm dus!

Foto: Chandu Srirangam (Sportsnap.nl)
Meer foto's op www.sportsnap.nl