DIE HAGHE PAKT IN LAATSTE MINUUT PUNT TEGEN VRIENDENSCHAAR

Verslag en foto: Die Haghe

Afgelopen zaterdag speelde Die Haghe de terugwedstrijd tegen Vriendenschaar. In een goed bezochte Wielewaal kreeg het publiek een wedstrijd met twee gezichten voorgeschoteld. De Kanaries hadden de eerste helft niets te vertellen en keken in de rust tegen een 12-5 achterstand aan. Ze wisten zich echter in de tweede helft zodanig te herpakken dat er na een dolle slotfase een gelijkspel uit werd gesleept.

Na een veelbelovende 0-2 voorsprong voor Die Haghe, was het snel over met de pret. De Hagenaars waren niet scherp, rondden kansen maar matig af en kon niet omgaan met de hoge verdedigende druk van Vriendenschaar. De ploeg uit Hardinxveld domineerde op alle fronten en ging met een 12-5 voorsprong ontspannen de rust in.

Wakker

In het gele kamp was de rust minder relaxed. Coach Tim Abbenhuis moest zijn matig spelende ploeg even wakker schudden en terug naar de basis brengen. Boyd Abbenhuis wisselde van vak met Bjorn Out, die goed inviel voor de (vorige week door een elleboogstoot) geblesseerde Lars Alsem. Hierdoor kregen Sander Snaphaan en Boyd meer grip op hun snelle tegenstanders, waardoor beide vakken beter gingen draaien en scoren.

Onstuimig

De tweede helft zag er dan ook heel anders uit. Vriendenschaar scoorde meteen twee keer en liep uit naar 14-5, maar kwam nu zelf verdedigend steeds meer onder druk te staan. Daarbij begonnen de scores bij Die Haghe ineens wel te vallen: zij scoorden maar liefst 9 keer in 9 minuten. Langzaam maar zeker kropen de keihard werkende Kanaries dichterbij. De plotselinge scherpte, spanning en het fysieker wordende spel, resulteerden in een nogal onstuimige fase in de wedstrijd waar de arbiters hun handen aan vol hadden.

Zenuwslopend slot

Met iets minder dan 10 minuten op de klok stond Vriendenschaar met 17-13 voor. Via 2 strafworpen en een vrije bal klampte Die Haghe toch weer aan. In een doldwaze slotfase scoorde de thuisploeg 20-18, maar door een bijzondere doorloopbal van Mike Abbenhuis werd het 20-19. In de laatste zenuwslopende minuut kreeg Die Haghe 18 seconden voor tijd onder groot tumult een strafworp mee, die wederom door Mike netjes werd verzilverd. Eindstand: 20-20.

Stand

Die Haghe staat nog steeds op een mooie tweede plaats. Door dit gelijkspel is de afstand tot koploper Valto opgelopen tot 5 punten, dus het wordt lastig ze nog in te halen. We gaan het wel proberen natuurlijk!!