De Lakebirdies en Supervissen houden elkaar in evenwicht

KVS/Groeneveld Keukens heeft de fraaie zege van vorige week tegen Nic in Groningen slechts deels gevolg kunnen geven. In een goedgevulde De Veur in Zoetermeer eindigde het duel tegen De Meervogels in een 18-18 gelijkspel. Bij rust leidden de Supervissen nog met 10-12 maar de lange doelpuntloze periode in de 2e helft werd de ploeg bijna fataal. De Lakebirdies pakte een voorsprong van 17-14 met nog 10 minuten op de klok. KVS/Groeneveld Keukens vocht zich terug tot 18-17 en in een tumultueuze slotfase zagen de Meervogels met nog 40 seconden op de klok een cruciaal punt afgekeurd worden wegens schudden aan de paal. KVS profiteerde en met nog 20 seconden resterende speeltijd schoten de Scheveningers de 18-18 binnen. Het was nog niet gedaan, in de sportieve chaos kregen de Lakebirdies kregen nog één kans met een vrije bal. Maar het mocht niet baten, de wedstrijd eindigde in een verdiend gelijkspel. Beide ploegen zullen het gevoel hebben dat ze punten hebben laten liggen maar het publiek was de grote winnaar in deze spannende wedstrijd.

Verslag en foto's: Eric van der Ende
Meer foto's op www.sportsnap.nl