Achilles verliest bij rentree in de overgangsklasse

In de eerste wedstrijd terug in de overgangsklasse ontving Achilles ZKV uit Zaandam. Geen onbekende ploeg voor de Haagse formatie, want afgelopen seizoen vormden zij op het veld samen met Die Haghe de top 3 in de eerste klasse.

ZKV (spelend in omgekeerde shirts) nam het voortouw met name via enkele scherpschutters bij de mannen. Bij Achilles waren het juist de vrouwen die de ploeg in de wedstrijd hielden tot een stand van 4-4, waarbij Danique de Bruijn al drie doelpunten voor haar rekening nam. Zij moest echter niet veel later noodgedwongen het veld verlaten na een botsing.
Vanaf de 4-4 was het ZKV dat uitliep naar 4-8, Achilles kwam bij 5-8 nog één keer op drie punten, maar zag ZKV vervolgens naar een 7-13 ruststand uitlopen. Saillant detail hierbij was dat alle zeven doelpunten van Achilles door de vrouwen waren gescoord.

Achilles lijkt terug te komen
De start van de tweede helft is duidelijk voor de “Haagse Leeuwen”. Verdedigend heeft ZKV het lastiger om vrij te komen en na nog een dames doelpunt, weten ook eindelijk de mannen van Achilles de korf te vinden. Ze komen terug tot 10-13 en het voelt alsof het weer een wedstrijd kan worden.
Echter is ZKV op tijd weer bij de les en loopt nu via drie doelpunten weer uit naar een gat van zes.
Achilles weet vervolgens nog maar drie keer tot scoren te komen en komt op 13-18 voor het laatst op vijf punten. De laatste minuten zijn voor ZKV en met nogmaals drie doelpunten op rij, winnen zij uiteindelijk ruim, 13-21.

Volgende week gaat Achilles op bezoek bij KOAG, dat de eerste wedstrijd met 17-12 verloor van Victum.

Foto: Frank van Leeuwen, sportsnap.nl
Meer foto's op www.sportsnap.nl