KVS/Groeneveld herfstkampioen na winst op SKF

Door: Eric van der Ende

De strijd tussen de nummers 1 en 3 in de poule in de overgangsklasse, tijd voor spektakel? KVS nam de leiding en liep gestaag uit naar een ruime voorsprong. Pas na 10 minuten wisten de Veenendalers de deksel van de korf af te halen en scoorden hun eerste punt. SKF liep gestaag in tot een ruststand 9-8 en de wedstrijd lag weer helemaal open!
In de tweede helft lieten de supervissen er geen twijfel over bestaan wie de koploper in de poule is. De voorsprong werd snel weer opgebouwd en SKF kwam er niet meer aan te pas. Met een eindstand van 21-12 blijft KVS ongeslagen. Concurrent Die Haghe speelde gelijk tegen Pernix en liet een punt liggen. Daarmee kan KVS zich de herfstkampioen van het veldseizoen noemen want de voorsprong op Die Haghe is met nog één wedstrijd te spelen uitgebouwd tot 3 punten.