G-korfbal toernooi: “We mogen eindelijk weer!”

Zaterdagmiddag was sporthal Zuidhaghe het decor voor het G-korfbaltoernooi van de Haagse Korfbaldagen 2021. De teams van HKV/Ons Eibernest, Dijkvogels/Refleks, Albatros en Tempo mochten deze middag hun kunsten vertonen.
Met bij binnenkomst kreten als: “We mogen eindelijk weer!” en “Dit is voor het eerst sinds 2018”, was het duidelijk dat de spelers er veel zin in hadden.
Binnen de lijnen was dit zichtbaar in vooral heel veel plezier, sportiviteit, blijdschap bij elk gescoord doelpunt en oké, af en toe ook wat balende gezichten van gemiste kansen.
Waar de eerste wedstrijden qua uitslag nog dicht bij elkaar lagen, bleek in het verloop van de dag de vermoeidheid bij enkele teams toe te nemen. Gelukkig was iedereen bereid om bij elkaar in te vallen, waardoor de wedstrijden toch compleet gespeeld kon worden.
Dijkvogels/Refleks wist al haar wedstrijden te winnen en Tempo werd daaronder een goede tweede. Deze teams zullen volgende week om 18:45 uur de finale spelen in de Steenwijklaan.
Aan het eind van de middag kregen alle spelers een medaille uitgereikt door bondsbestuurslid Marita Verkaik en met van één van de spelers een enthousiast “Tot volgend jaar!” bij het weggaan, kan er teruggekeken worden op een geslaagde middag.

Meer foto's: www.sportsnap.nl