ALO wint ook de uitwedstrijd bij Refleks

De korfballers van ALO blijven verrassen in de 1ste klasse E en kunnen het woordje lijfsbehoud inmiddels doorstrepen en vervangen door het woord: kampioenskandidaat. Ook Refleks moest eraan geloven en verloren de thuiswedstrijd met 14-19 van het team van coach Mady Tims.

De rust en uitstraling van ALO is voor elke tegenstander lastig. Komt het team op achterstand en is de ruststand een minimaal verschil dan moet de tegenstander oppassen. In het tweede bedrijf is ALO met een tussensprint ineens los en staat er een verschil van drie punten op het scorebord. Refleks moest alle zeilen bijzetten om het tempo en het geconcentreerd blijven spelen van ALO te blijven volgen. ALO is in staat om de spelpatronen tot het einde van de wedstrijd in tempo te blijven uitvoeren. Zodra dit enige verval vertoond weet coach Tims met goede wissels de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Dit laatste was voor Refleks iets te veel en liep ALO uit naar een verdiende winstpartij van 14-19.

Korfbaloverzicht
In de overgangsklasse verloor KVS/Maritiem de belangrijke wedstrijd om de koppositie van Unitas Perspectief, uit Harderwijk, met 16-20. VEO speelde in Gorinchem tegen GKV Enomics en moesten de punten aan de thuisclub laten met 14-11.

In de 1ste klasse D wisten de drie koplopers hun wedstrijden overtuigend te winnen. Die Haghe had geen kind aan Roda en vertrok met een 12-22 winst uit Westzaan. HKV Achilles was thuis de baas over KIOS en won met 15-12. Mede koploper ZKV won ook bij Maasluis met 15-18. HKV Ons Eibernest blijft volgen op 2 punten achter de koplopers en won de thuiswedstrijd makkelijk van Apollo met 21-11. Komende week speelt Die Haghe de belangrijke wedstrijd tegen ZKV om te bepalen wie er een stapje terug moet doen.

In de 2de klasse H speelde GKV voor de derde keer een gelijk en blijft hierdoor in de middenmoot hangen. SV Dunas kon in de uitwedstrijd tegen Twist geen vuist maken en verloor met 25-11. Volgende week is de derby tussen GKV en SV Dunas.

Redactie: Sportshoots.nl
Meerdere foto’s op: www.SportSnap.nl