DUNAS , de nieuwe verenigingsnaam voor de fusie tussen Futura en Dubbel Zes

Beide verenigingen spelen op het Stokroosveld in Den Haag.
Een stuurgroep van de beide verenigingen schaakt momenteel op veel borden, en nagenoeg op alle borden tegelijk als het gaat over de fusie. Meest belangrijke is het feitelijk realiseren van Dunas per 1 juli a.s.
Dat gaat via de ledenvergaderingen van 17 juni a.s., het ondertekenen op 30 juni en feestelijk openen op 1 juli met de presentatie van tenue, logo en vlag!

Daarna volgt de mijlpaal van 1 september: dan moet de vereniging op de belangrijkste onderwerpen klaar zijn, omdat de competitie dan weer begint. Denk aan website, aanpassingen clubgebouw en complex, begroting 2020/2021, etc.
De stuurgroep is uiteraard ook bezig met de langere termijn. Wat het ook is, ze kijken bij alles zoveel mogelijk door de bril van het nieuwe motto 'plezier leren en presteren'!

In kader van de Haagse Korfbalhistorie het volgende:

FUTURA
Oprichting: 2 mei 1990, fusie tussen PAMS en VES
Velden: Stokroosveld

DUBBEL ZES '66
Oprichting: 29 april 1966
Naamgeving: Vanaf 9 oktober 2013 eenvoudigweg Dubbel Zes

PAMS
Oprichting: 7 oktober 1951
Indiƫ: PAMS is ontstaan in Indiƫ (opgericht 1-4-1928), daar nog zeker tot 1955 bestaan. In Nederland opgericht door gerepatrieerde leden van het Indische PAMS
Naamgeving: eerst Pedagogische Algemene Middelbare School, later Pakt Aan Maar Samen
Algemeen: Bataviaasch nieuwsblad 7-4-1938: PAMS viert 10-jarig bestaan