DES Delft bestaat 100 jaar

Sinds 1919 is DES één van de korfbalclubs in Delft. Daarbij heeft de club zich altijd geprofileerd als ‘niet de grootste, wel de gezelligste’.
Met het 100-jarige bestaan achter de rug maakt DES zich op voor de volgende 100 jaar! Het jubileumjaar werd uitvoerig gevierd met de leden, waarvoor diverse activiteiten werden georganiseerd. Zo speelde DES 1 tegen een team met oud-spelers, werden er activiteiten voor de jeugd georganiseerd en natuurlijk de wedstrijd van DES 1 tegen TeamNL Korfbal! Een absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van de club, net zoals de winst van DES A1 op het NK voor districtteams! Tot op heden de enige NK-titel in de geschiedenis van de club. Desondanks blijven de sportieve prestaties niet achter. Sinds het seizoen 2011-2012 is DES een eersteklasser in de zaal, driemaal was de rood-witte club winnaar van de Haagse Korfbaldagen en de laatste twee seizoenen stond DES in de finale. De laatste jaren is het beleid van DES en de duidelijke visie ook spelers van buitenaf opgevallen, waardoor er inmiddels een jonge talentvolle selectie klaar staat om de top van de 1e klasse aan te vallen.
Hoogtepunten kende DES ook buiten het veld. In 2015 werd de nieuwe kantine op sportpark Biesland geopend, waar DES al sinds jaren is gevestigd. De kantine is een typisch voorbeeld van hoe toegewijd clubleden zijn; vrijwel alle DESsers hebben hun steentje bijgedragen aan dit prachtige energiezuinige gebouw. Daarmee werd wel weer bewezen dat de afkorting van DES ook daadwerkelijke past bij de club; Door Eendracht Sterk!
...
D.E.S.
Oprichting: 29 augustus 1919
Algemeen: Christelijk