Imposante tentoonstelling over Haagse korfbalhistorie

Na de presentatie van het tweede boek over de Haagse korfbalgeschiedenis werden de genodigden naar de breedtesporthal van het Sportcampus Zuiderpark geleid. Daar opende Rob Meijer op ingenieuze wijze de tentoonstelling over de Haagse korfbalhistorie.

Een tentoonstelling die in de gang (1e etage) tussen de topsporthal en de breedtesporthal de gehele lengte heeft ingenomen. Een mooi stuk huisvlijt van Rob Blokpoel (fotocollage) Martijn van Wensveen, die maandenlang werkte aan de totstandkoming van de geschiedenis (in cijfers) van de Haagse regio korfbalclubs. Van oprichtingsdatum van de club tot aan de mooiste (veelal) zwart-wit foto’s van korfbalteams. De genodigden blijven logischerwijs langer staan bij de clubs waar ze hadden gespeeld. Vervolgens zochten zij naar bekenden op de foto’s.

Niet alleen de Haags regio clubs werden tentoongesteld. Ook een lijst van Haagse internationals hing naast de Wall of Fame van Haagse sporters. Het gaf uiting aan het feit dat met name in verschillende decennia Den Haag een mooi woord meesprak in de geschiedenis van het topkorfbal. Van Hans Pouw, die bij de genodigden hoorde, tot Tim Abbenhuis. De aanwezigen waren het er over eens: die tijd van grote prestaties van Haagse regioclubs moet weer terugkomen. Het Delftse Fortuna is als regerend landskampioen daarbij een lichtend voorbeeld.

De tentoonstelling is te bezoeken t/m donderdag 7 november in de Sportcampus Zuiderpark en op vrijdag 8 en zaterdag 9 november in de HKV/Ons Eibernesthal aan de Steenwijklaan 16.