Noa Brusse: ”Er zat meer in tegen KVS”

Zaterdag is de finale tussen HKV/Ons Eibernest en KVS. Laatstgenoemde club ook de titelverdediger, had het opvallens lastig met het Haagse Achilles. Wij vroegen Noa Brusse van Achilles naar zijn gevoel bij de wedstrijd en de Haagse Korfbaldagen.

Noa Brusse: ”Van tevoren wisten we dat KVS een lastige tegenstander werd. De ploeg werd als favoriet gezien aan het begin van de Haagse Korfbaldagen. Dat betekende niet dat we er niet vol ingingen. In de beginfase was bij ons alles goed op orde en hebben we misschien wel wat kansen laten liggen op een grotere voorsprong. Aan het einde van de wedstrijd konden we niet meer bij blijven en daar gaven we de wedstrijd uit handen, wat zonde was, omdat er voor mijn gevoel meer in had gezeten.”

Terechte uitslag?
“De uitslag was wel terecht vond ik. KVS heeft een hele goede ploeg staan en heeft het uiteindelijk goed uitgespeeld op momenten waar bij ons de goals net niet vielen. KVS kon vaker herhalen door veel lengte bij de heren, waardoor het voor ons lastig was om de verdedigende rebounds te pakken.“

Tevreden met eigen prestatie?
“De Haagse Korfbaldagen waren voor mij weer een nieuwe start na 4 wedstrijden te hebben gemist door een blessure. Het is dus weer inkomen en goed opbouwen, en daardoor lukte veel dingen ook niet in de afgelopen wedstrijden. Het is verder fit worden op weg naar de competitie en daar hoop ik weer te knallen.”

Genoten van de HKD ondanks het ontbreken van publiek?
“De eerste wedstrijd tegen Eibernest was er wel publiek bij, en dat zorgt toch voor alle sfeer bij de wedstrijd. En dat miste ik wel in de andere wedstrijden. Het is toch zonde dat er geen publiek bij is om voor te spelen. Dat geeft altijd extra energie bij wedstrijden en dat mis je nu dan echt wel. Hoe dan ook blijft het wel leuk om alle Haagse derby’s te spelen, maar je mist het publiek wel.”

Hoe is het afgelopen veldseizoen gegaan?
“De veldwedstrijden verliepen prima, alleen de wedstrijd tegen die haghe werd verloren en tegen eibernest een gelijkspel. Verder werden wedstrijden goed uitgespeeld en dat levert nu een 2e plaats op met nog alle mogelijkheden op een kampioenschap, en dat is ook het doel wat vooraf werd vastgesteld.”

Op HKD goed kunnen voorbereiden op zaalseizoen?

“In deze Haagse Korfbaldagen speel je tegen ploegen die je in de zaal ook hebt. Ook in de andere poules zitten ploegen waarmee we in de zaalcompetitie mee zitten. Daardoor kijk je toch mee, zeker door alle livestreams die er waren. Hierdoor krijg je een beeld van andere clubs en dat helpt zeker mee in de voorbereidingen.”

Wat verwacht je van het zaalseizoen?
“Als ik kijk naar de wedstrijd tegen KVS denk ik dat we goed mee konden met dat niveau. KVS speelt natuurlijk een klasse hoger, en dat schetst voor ons een goed beeld. Wel spelen we in de competitie veel wedstrijden in en rond Den Haag, waardoor het vaak derby’s zijn en je elkaar goed kent. Dat brengt soms meer spanning naar boven maar ik hou daar wel van. Ik verwacht dat we met de selectie die wij hebben staan ver kunnen komen en bovenin mee kunnen draaien. We hebben bij zowel het 1e, 2e en 3e een sterk maar ook leuk team staan en iedereen kan elkaar aanvullen. Dat geeft wel een goede sfeer.”

Voor meer foto's zie : www.sportsnap.nl