Die Haghe presteert goed op HKD

Komende donderdag staat Die Haghe in de finale tegenover HKV/Ons Eibernest. Drie wedstrijden werden er door de Kanaries gewonnen. In het team van Die Haghe speelt Daphne van der Bree als een energieke speelster een belangrijke rol. We spreken haar na de gewonnen wedstrijd tegen KIOS

“De wedstrijd ging goed”, vertelt Daphne van der Bree. “Geen verrassing gezien de uitslag denk ik. Was een leuke wedstrijd om te spelen. We hebben KIOS op het veld ook al tweemaal gehad, dus we wisten wat we konden verwachten. De kunst was natuurlijk om hen dan niet te onderschatten en dat is denk ik goed gelukt. We waren vooral aanvallend scherp en zuiver en dat resulteerde in 33 doelpunten. Waarvan 23 van de dames, daar ligt denk ik ook onze kracht. Als we dan kritisch moeten kijken, kon het verdedigend wel beter, iets waar we normaal juist heel scherp in zijn.”

In de halve finale wacht nu ‘thuisclub’ HKV/Ons Eibernest: “Als we vooruit kijken naar Eibernest denk ik ook zeker dat dit beter moet. We moeten daar veel scherper verdedigen. Sowieso is een ploeg als Eibernest natuurlijk een hele andere wedstrijd. Naast het feit dat het vaak een fysieke wedstrijd is, is het natuurlijk ook een derby en dat brengt altijd extra spanning mee. Daarmee zeg ik zeker niet dat het niet mogelijk is, op het veld hebben we van hen verloren, maar toen waren wij zelf ook echt niet goed. Ik denk dat als we uitgaan van onze eigen kracht, scherp verdedigen en over alle schijven spelen zoals we goed kunnen, we een goede kans maken om te winnen.”

Het spelen van de Korfbaldagen moet deze editie minder zijn gezien de maatregelen. “Dat dit dan zonder toeschouwers is, is natuurlijk wel jammer. Er is wel degelijk minder sfeer. Waar je normaal eerst het publiek bedankt, kijken we nu na de wedstrijd op onze telefoon voor de reacties van de club, vrienden en familie. Zeker gek en minder leuk, maar ik ben allang blij dat we wel gewoon mogen sporten.”

Ervering met de Haagse Korfbaldagen

Van der Bree: ”Ik korfbal nu mijn 3e seizoen bij Die Haghe en heb met hen in 2019 de 1-2-3 finale gewonnen. Dus ik heb zeker vaker meegedaan met de Haagse Korfbaldagen. Voordat ik naar Die Haghe kwam korfbalde ik bij Futura (nu gefuseerd tot Dunas). Ook bij hen heb ik al vanaf vrij jong in de selectie meegedaan met de HKD.”

Samen met Daphne blikken we terug op buitenseizoen en kijken we vooruit naar het indoorseizoen. “Tijdens het veldseizoen hebben we denk ik een tijdje moeten zoeken. We zijn een jonge ploeg, maar iedereen wil hard werken en dat hebben we dus ook gedaan. We kwamen in vorm en, zoals ik al zei, werden over alle schijven gevaarlijk. We hebben uiteindelijk 1 wedstrijd verloren en verder gewonnen, dus we zijn bovenaan geëindigd. Ook het 2e eindigde bovenaan, dus ik kijk er positief op terug. Van de zaal verwacht ik dezelfde inzet. We hebben een uitdagende poule met veel sterke tegenstanders, ik denk dat als we op dit niveau door kunnen blijven gaan, we zeker bovenin mee kunnen doen.”

Meer foto's op www.sportsnap.nl