DIE HAGHE verliest van geduldig HKV ONS EIBERNEST

Die Haghe verloor afgelopen zaterdag onder zeer gure weersomstandigheden de eerste wedstrijd van dit seizoen van HKV Ons Eibernest maar blijft wel (mede)koploper omdat Achilles won van ZKV.

Gezapig
Wat een verschil met vorige week waar toen een heerlijke pot korfbal te zien was en nu een gezapig
potje aan de Baambruggestraat te zien was. Kwam dit door de weersomstandigheden? Ja, deels wel
natuurlijk maar ook omdat HKV een heel laag tempo speelde waar Die Haghe maar moeilijk mee om kon gaan en zelf bijna nooit het niveau van de voorgaande wedstrijden wist te behalen. Dat HKV
voornamelijk via de heren scoort was bekend maar men kon niet voorkomen dat hun topscoorder
Vincent van der Spek er 6 ingooide. Die Haghe faalde vooral door een te laag bal/looptempo wat normaliter één van de speerpunten is en hierdoor ook moeilijk tot grote kansen kwam. Die Haghe nam weliswaar na 10 minuten een 3-2 voorsprong te nemen maar vergat het dit uit te breiden. HKV bleef volharden in hun tactiek en kwam, mede door een gemiste strafworp van de thuisploeg, met 3-5 voor en gaf de voorsprong nimmer meer uit handen. Die Haghe wist nog wel via 4-6 naar 6-6 terug te komen echter zag toch bij rust een 6-8 op het scorebord staan.

Geen verschil
De 2e helft zou je verwachtten dat Die Haghe uit een ander vaatje zou tappen en dat leek ook na de 7-8 te gaan gebeuren. HKV bleef rustig en raakte nooit in paniek en met soms wel erg lange aanvallen en omdat Die Haghe gewoon aanvallend niet scherp genoeg was liep het weg naar 7-11. Met nog 10
minuten te gaan was het verschil zelfs nog iets groter tot 9-14 opgelopen en probeerde Die Haghe het nog wel met een aantal wissels en scoorde het zelf nog 2 keer maar kon niet voorkomen dat de
eindstand 11-14 werd.

Spannend
Door dit verlies en het verlies van ZKV is het dus spannend in de poule. Drie ploegen (ZKV-Achilles en Die Haghe) met 6 punten, 3 ploegen ( Apollo-HKV en Maassluis) 4 punten, Kios op 2 en Roda op 0 punten. Volgende week uit tegen RODA op naar eer herstel en dan maar zien wat de mede koplopers doen.

Verslag: PR KV Die Haghe
Meerdere foto’s ga naar: www.sportsnap.nl