De 35e editie is nu gepland van donderdag 11 t/m zaterdag 20 november 2021.

Na een jaar, waarin vanwege Corona de Haagse Korfbaldagen niet konden doorgaan, zijn wij als organisatie weer vol enthousiasme voorzichtig begonnen met de voorbereidingen van dit jaarlijkse evenement.

Het voelt voor het bestuur, maar vast ook voor de deel te nemen teams een beetje onwennig, omdat wel een jaar lang niet meer in de zaal tegen elkaar konden spelen.
Dit jaar zijn we later gestart met de voorbereidingen in tegenstelling tot voorgaande jaren. Normaliter waren de uitnodigingen in februari/maart al naar de verenigingen verzonden naar de verenigingen om deel te nemen aan het toernooi. Ook voor de verenigingen bleek het wat onwennig, men was nog niet helemaal klaar om weer aan de Haage Korfbaldagen te denken.
Gelukkig was het voor de jeugd toch nog mogelijk om op het veld een korte competitie te spelen, waardoor het verenigingsleven weer langzaam op gang kwam. Op dit moment hebben we te maken met steeds weer veranderende versoepelingen of beperkingen, waar we rekening mee moeten houden.

De overheid kan in de komende maanden nog restricties opleggen. Natuurlijk zal de organisatie zich gedurende de Haagse Korfbaldagen volledig houden aan de voorwaarden die door de overheid en gemeenten op dat moment gelden. Dit heeft niet alleen betrekking op de sporters, scheidsrechters en begeleiders maar ook voor de bezoekers van de wedstrijden.

Omdat de Sportcampus Zuiderpark niet beschikbaar is op zaterdag 13
november zal het jeugdtoernooi weer plaatsvinden in de oude vertrouwde locatie “De Schilp” in Rijswijk. De wedstrijden van het seniorentoernooi worden verspreid over de sporthallen in Den Haag en zullen de finalewedstrijden traditioneel in de Sporthal van HKV/Ons Eibernest aan de Steenwijklaan plaatsvinden.
Als de maatregelen van de overheid en/of gemeenten bepalen dat publiek bij de wedstrijden niet is toegestaan, willen we de verenigingen alvast vragen, of zij hun wedstrijden tijdens dit toernooi via livestreams aan hun achterban tonen of uitzendenwillen streamen . De organisatie zal uiteraard alle medewerking verlenen en ondersteunenen ondersteunen in dit proces zodat iedereen via onze website www.haagsekorfbaldagen.nl alle wedstrijden kanunnen volgen.
Laten we hopen dat het toernooi in haar oude vorm door kan gaan, met publiek en dat we er dit jaar weer een mooi en veilig toernooi van kunnen maken. Zo zetten we onze korfbalsport in Den Haag en omgeving weer op de kaart.

De 35e editie is nu gepland van donderdag 11 t/m zaterdag 20 november 2021.