VEO korfballers hebben een moeilijke start

VEO kon het in de thuiswedstrijd niet bolwerken tegen Unitas Perspectief uit Harderwijk. De bij vlagen goed schietende Harderwijkers gingen er met de winst vandoor, uitslag 14-23. VEO wist in de eerste helft nog in te lopen op een snel opgelopen achterstand, maar bij de rust was het verschil van 4 doelpunten het breekpunt voor de rest van de wedstrijd.

De coaches Remco Breedveld en Arnoud Kok, weten dat het kampioenschap geen optie is en willen het team behouden voor de overgangsklasse. Het komende weekend staat de belangrijke uitwedstrijd tegen het ook nog puntloze Velocitas in Leiderdorp op het programma. Deze wedstrijd moet voor VEO het nodige vertrouwen gaan geven, voor het verdere verloop van de competitie.

KVS-Maritiem staat met twee overwinningen samen met Nieuwerkerk en Unitas Perspectief gelijk aan kop.

Overige korfbal wedstrijden:
In de eerste klasse D wonnen Die Haghe uit bij Apollo (16-21) en Achilles thuis tegen Maassluis (24-20) beide hun tweede wedstrijd. Zaterdag staat de Haagse derby op het programma; Die Haghe – Achilles. Deze wedstrijd beloofd een ware publiekstrekker te worden aan de Baambruggestraat.
HKV Ons Eibersnest herstelde zich knap met een uit winst bij Roda met 13-15.

In de eerste klasse E wist Refleks uit tegen Sporting Trigon zijn eerste winstpartij niet te scoren. Sporting Trigon won met 13-11 en staat keurig op de eerste plaats. Refleks speelt komend weekend tegen het ook nog puntloze Korbis in Rijswijk.
ALO verloor de eerste wedstrijd met 1 doelpunt verschil. Hoe snel kan je leren, bleek wel met de 15-14 winst thuis tegen Swift.

In de 2de klasse moet de nieuwe fusieclub SV Dunas nog wennen en liep thuis tegen een 12-20 nederlaag op tegen Tjoba. GKV herstelde zich na het verlies verleden week, met een mooie thuiswinst tegen ODO met 18-14.

Redactie: Sportshoots.nl
Meerdere foto’s van VEO; www.SportSnap.nl