Eerste Haagse derby winst voor Achilles

De eerste wedstrijd van de competitie en gelijk alles uit de kast halen. Dat deden HKV Ons Eibernest en HKV Achilles, die het vele publiek lieten genieten van een fraaie pot korfbal aan de Steenwijklaan. Achilles besliste deze eerste Haagse derby met een 14-18 winst.
De Eibers wilde absoluut de thuiswedstrijd winnen en kwamen na een 5-7 achterstand in de rust, weer optimaal gemotiveerd op het veld om deze achterstand in te halen. De wedstrijd werd gaande in de tweede helft beslist door Achilles door de voorsprong te vergroten. Dit laatste was teveel voor HKV Ons Eibernest en konden de vier doelpunten verschil niet meer goed maken.
De andere Haagse teams kwamen met wisselend succes door de eerste competitie ronde.
In de overgangsklasse uitkomende KVS pakte een mooie overwinning in Leiderdorp door de punten bij Velocitas mee te nemen, uitslag 14-29. VEO moest naar Purmerend en verloor de wedstrijd tegen BEP met 16-10.
In de 1ste klasse verloor ALO nipt bij Movado met 17-16. Poule genoot Refleks moest in de thuiswedstrijd tegen Phoenix met een 12-15 verlies genoegen nemen.
Die Haghe uitkomend in de poule met HKV Ons Eibernest en Achilles snelde voorbij KIOS
met 26-13.
In de 2de klasse waren GKV en SV Dunas niet in staat om de uitwedstrijden tegen respectievelijk tegen Tjoba en ODO te winnen. GKV mocht nog van een positieve ruststand genieten, echter na rust liep Tjoba naar een 18-14 eindstand. SV Dunas had het erg moeilijk bij ODO en verloor met 11-30.
In de Hoofdklasse wisten Avanti en De Meervogels knap de uitwedstrijden te winnen.
Het team van Fortuna Delft wist na een eerder gelijk spel nu een winstpartij te noteren.

Redactie: Sportshoots.nl
Meerdere foto’s van de wedstrijd van de week: HKV Ons Eibernest – HKV Achilles op Sportsnap.nl