HK Achilles geeft Victum korfballes

Het verschil tussen de beide 1ste klassers was groot in de oefenwedstrijd die zaterdag werd gespeeld aan het Ponomaplein in Den Haag. Achilles was scherp en gedreven tegen het arme Victum uit Houten. De uitslag van 21-9, in het voordeel van Achilles, was dan ook terecht.
Het grote verschil dat opviel in deze wedstrijd, was de verdediging van Achilles. Vaak bleek Victum niet in staat om een schot op de korf te plaatsen. Mocht dit wel het geval zijn dan werd er onder druk een poging gedaan. Wat de aanval betreft heeft Achilles spelers en speelsters in het team die, ondanks de wind, vlekkeloos de punten wisten te scoren. De competitie zal absoluut een ander verhaal worden met wedstrijden tegen stadsgenoten Die Haghe en HKV Ons Eibernest. Een derby in Den Haag is altijd onvoorspelbaar, daar de teams elkaar door en door kennen. De vorm van de dag is dan meestal bepalend voor de winst.
De laatste oefenwedstrijd van Achilles is komende zaterdag in Zoetermeer in een vierkamp met o.a. een wedstrijd tegen Hoofdklasser De Meervogels.

Redactie: Sportshoots.nl
Meerdere foto's van deze wedstrijd staan op: www.sportsnap.nl