Rode lantaarn inzet van CKV Valto - Excelsior(D)

In de overgangsklasse D stonden zowel CKV Valto en Excelsior Delft in slechte posities onderaan de ranglijst. Het enige wat telde voor beide teams was deze middag dat er gewonnen moest worden.

In het eerste gedeelte van de wedstrijd wist Excelsior duidelijk het heft in handen te nemen. De voorsprong bij rust, 4-6, was dan ook dik verdiend. Wel viel om dat beide teams vele opgelegde schietkansen onbenut liet. Coach Mark Tissink kennende van Valto was de rustpauze het moment om het team wakker te schudden en de aanval beter te benutten, daar de kansen er waren.

Na rust was Excelsior nog steeds heer en meester met een voorsprong van 2 doelpunten. Echter in de laatste 10 minuten was Valto opeens in goede doen en scoorde eenvoudig de stand verrassend naar 12--12. De laatste minuten waren voor de toeschouwers enorm spannend. Aan beide kanten was de druk opgelopen en het scoren bleek ook niet direct beslissend. Excelsior wist alsnog de winst uit De Lier weg te slepen en zodoende de onderste plaats met 0 punten na vier wedstrijden aan Valto te laten.

Coach Tissink zag wel kansen om volgende week in de uitwedstrijd in Middelburg tegen ONDO de punten mee naar De Lier te nemen. "Als we onze kansen iets beter benutten dan gaat dat zeker goedkomen in dit seizoen".

Verslag en foto's: Sportshoots.nl