Gedreven spel van Avanti brengt de winst en koppositie in de Hoofdklasse

Avanti start met voor de korf Tom, Stefan, Nikki en Floor. Verdedigend starten Judith, Jitte, Merijn en Arie. Floor gaat de dekking van Fenna Jagtman, overgekomen van TOP / Litta uit Sassenheim op zich nemen en Merijn krijgt de zware taak Kevin Dik aan banden te leggen. Deze twee heren vechten dan ook pittige duels uit waarbij Merijn zich goed laat gelden. Groen Geel is duidelijk gekomen om er een stevig potje van de maken. Nieuwe coach Daniƫl Harmzen ( ook over van TOP ) is de ploeg aan het voorbereiden op het komende KorfbalLeague seizoen. Daar moet je een stootje kunnen hebben om je staande te kunnen houden. Dat is wel aan Harmzen toevertrouwd want hij hield zelf ook van een stevig potje. Scheidsrechter Smits en assistent van der Meer hebben dan ook hun handen vol aan de wedstrijd.

In de eerste helft is Groen Geel de bovenliggende partij. Avanti loopt de hele eerste helft achter de feiten aan. Na een kwartier spelen is de stand 2-5 in het voordeel van Groen Geel. Groen Geel mist dan een strafworp en Avanti komt langzaam terug. Pas vlak voor rust wordt door Judith de gelijkmaker aangetekend, we gaan rusten bij 10-10. Met haar vierde treffer in de eerste helft houdt zij Avanti op de been. Judith is duidelijk in topvorm dit seizoen.

In de tweede helft begint Avanti meer grip op de harde wedstrijd te krijgen. Af en toe wordt het erg onvriendelijk. Regelmatig liggen er spelers op de grond. Maar waar vorig seizoen Avanti zich nog wel eens liet intimideren blijft het nu lekker door knokken. De irritatie wordt overgelaten aan de tegenstander. Het kost Thomas Schagen uiteindelijk geel, na een overtreding op Arie. Arie draait zijn hand overigens ook niet om voor een stevig potje en staat als vanouds te bikkelen onder de korf. De tweede helft verloopt uiterst boeiend. Tot 16-16 gaat het gelijk op. Bij 14-15 mist Stefan nog een kostbaar stipje maar wordt door Nikki gecorrigeerd van afstand. Inmiddels heeft Jordi ook zijn rentree gemaakt. Hij is duidelijk een paar kilootjes aangekomen maar daar is in het veld weinig van te merken. Jordi neemt de plek van Arie in, verdedigend. Al heel snel krijgt hij een stip tegen vanwege herhaalde overtredingen. En dat terwijl hij nog nauwelijks een bal aangeraakt heeft. Blijkbaar heeft de scheidsrechter niet door dat hij net in het veld is. Maar ook dan blijft iedereen rustig en laat zich niet van de wijs brengen.

Vanaf 16-16 speelt Groen Geel meer tegen zichzelf dan tegen de tegenstander. Veel frustratie. Avanti profiteert hier slim van. Twee fraaie treffers van afstand van Tom betekenen 18-16 en ineens lijkt de overwinning mogelijk. Als Nikki 5 minuten voor het einde van de wedstrijd fraai vanaf de achterlijn 21-17 aantekent is de wedstrijd gespeeld. Linda komt in de slotfase nog in het veld voor Nikki. Eindstand 22-19.

Tom schiet met 2 treffers van afstand Avanti naar een belangrijke 18-16 voorsprong

Een prachtig resultaat tegen KorfbalLeague ploeg Groen Geel behaald door keihard werken en erin blijven geloven. Volgende week als trotse koploper een semi-thuiswedstrijd bij De Meervogels in Zoetermeer waar oude bekende Rick Nell momenteel de scepter zwaait.

(Redactie: Avanti)