KVS - GKV Wedstrijd met een dubbel gevoel

KVS/Maritiem won afgelopen zaterdag de eerste (veld)competitiewedstrijd met 21-17 van GKV/Enomics, uitgerekend de tegenstander waar het in maart de laatste officiële competitiewedstrijd tegen speelde. In een zinderende wedstrijd hielden beide ploegen elkaar toen met 22-22 in evenwicht. Achteraf, na het plotselinge stopzetten van de competitie, was dit resultaat voor GKV precies genoeg om KVS onder zich te houden en promotie naar de Zaalhoofdklasse te bewerkstelligen.

Door een waslijst aan blessures kende KVS een lastige oefenperiode waarin het puzzelen was om de juiste samenstelling te vinden voor het begin van de veldcompetitie. Toch stond er zaterdag een representatief achttal in het veld om de strijd met GKV aan te gaan. Bij GKV ontbrak topschutter Kevin van Beest, ook vanwege een blessure.

Ondanks de strenge coronamaatregelen was het gezellig druk op het Cas-van-Dijk Park en brandde de wedstrijd van het begin af aan meteen los. De wedstrijd die werd geleid door scheidsrechter Fuchs met zijn nieuwe assistent Berkhout had zeker de eerste helft zijn handen vol aan het duel waarin het er soms stevig aan toe ging. KVS oogde wat agressiever en probeerde GKV zo te overbluffen terwijl GKV met name over de dames gevaarlijk was. KVS en GKV hielden elkaar echter redelijk in evenwicht in de eerste helft zodat de 10-10 ruststand een juiste afspiegeling van het spelbeeld weergaf.

Begin 2e helft nam KVS al snel de leiding en dit leek bevrijdend te werken want het speelde steeds gemakkelijker en scoorde telkens op de juiste momenten. Misschien was GKV toch overbluft door het spel van KVS ? de 20-14 van Antoine Boogaard zes minuten voor tijd leek dan ook de nekslag voor GKV. Uiteraard zat menig KVS’er em toch te knijpen want ook in de zaalwedstrijd had KVS een voorsprong van 6 punten die het daarna volledig uit handen gaf. KVS speelde echter de laatste minuten professioneel uit zag GKV nog wel een paar scoren maar dichterbij dan 21-17 kwam de Gorcummers niet. GKV coach Menno Kop kreeg overigens nog een gele kaart wegens (te veel) commentaar op de leiding.

Tekst: PR KVS