Floor Munnik (Avanti) en Noa Brusse (Achilles), toppers in spé

Na afloop van de Haagse Korfbaldagen 2019 werden Floor Munnik (Avanti A1) en Noa Brusse (Achilles A1) uitgeroepen tot meest talentvolle speelster en speler van het toernooi. Wat vinden zij van zo’n prijs? Hoe ziet hun toekomst eruit? En wat voor impact heeft het Corona-virus op hen?
In dit artikel leert u zowel Floor Munnik als Noa Brusse een beetje beter kennen. Twee toppers in spé.

Floor Munnik en Noa Brusse. Jullie werden na afloop van de Haagse Korfbaldagen 2019 uitgeroepen tot meest talentvolle speelster en speler van het toernooi. Wat deed dat met jullie? Echte blijdschap of gewoon leuk?

,,Bij mij was het echte blijdschap. Ik was ontzettend verrast en zag het niet aankomen. Het was een bekroning voor alle wedstrijden die ik heb gespeeld”, aldus Munnik. ,,Het is altijd leuk om een prijs te winnen”, gaf Brusse te kennen. ,,Maar de blijdschap bij het winnen van de finalewedstrijd was groter omdat je dat als team hebt behaald.” Achilles A1 (Brusse) won die finale overigens pas na strafworpen (6-3) van Avanti A1 (Munnik). Het duel zelf was in 18-18 geëindigd.

Wat is jullie visie/ambitie voor de toekomst?

,,Ik hoop met Achilles een zo hoog mogelijk niveau te halen. Mocht ik echter het gevoel krijgen dat ik mij bij deze mooie club niet verder kan ontwikkelen, dan zou ik eventueel naar een andere club kunnen gaan”, blikte Brusse voorzichtig vooruit. Voor Munnik gold eigenlijk hetzelfde verhaal. ,,Ik wil doorgroeien en uiteindelijk op het hoogste niveau terecht komen. Dat doorgroeien is overigens al begonnen. Sinds december speel ik namelijk in Avanti 1.”

Bij welke clubs hebben jullie tot dusver gekorfbald?

,,Wellicht een beetje saai maar ik korfbal al vanaf mijn vierde bij Achilles”, zei Brusse lachend. ,,Ik ben begonnen bij DKC uit Delft, maar helaas bestaat deze club niet meer. Drie jaar geleden ben ik bij Avanti in Pijnacker gaan korfballen”, aldus Munnik.

Het Corona-virus, wij ontkomen er in dit interview niet aan. Wat voor impact heeft dit virus op jullie persoontje? Geen wedstrijden meer, geen trainingen. Alles staat stil. Hoe gaan jullie ermee om?

,,Toen ik hoorde dat er geen wedstrijden en trainingen meer waren en de veldcompetitie eraf lag vond ik het echt vreselijk”, sipte Munnik. ,,Ik zat in een lekkere flow en was lekker op weg en dan stopt het ineens. Hierdoor is er ook geen contact met mijn teamspelers en de club. Ik mis het allemaal echt ontzettend erg. Hopelijk is het snel voorbij zodat wij met z’n allen de draad weer kunnen oppakken.” Hoe was dat voor jou Noa? ,,Ik ben zelf al een tijdje geblesseerd en was net weer op de weg terug om wedstrijden te gaan spelen. Dat is dan een klap die je krijgt maar je moet door en zelf verder gaan met de revalidatie. Ik hoop dat alles snel weer stap voor stap kan worden opgepakt. En dat wij vervolgens zo snel mogelijk wedstrijden gaan spelen. Maar dat is afwachten de komende periode.”