Ons bestuurslid Sybe Booy plotseling overleden

Zondag j.l. is ons bestuurslid Sybe Booy overleden.
Namens het bestuur wensen wij zijn familie, vrienden en ALO heel veel sterkte bij het verwerken van dit onverwachte verlies.

Wij ontvingen het volgende bericht van ALO.

Voorzitter Sybe Booij zeer onverwacht overleden

Met grote droefenis moeten we je vertellen dat op zondag 10 mei onze geliefde voorzitter totaal onverwacht is overleden.

Sybe was een ALO-er in hart en nieren. Hij was er trots op dat ALO de oudste club van Nederland is en dat we de koninklijke erepenning hebben gekregen n.a.v. ons 100-jarig bestaan. En hoe trots hij ook op ons verleden was, tegelijkertijd keek hij met een scherp oog naar de toekomst en volgde de ontwikkelingen in korfballand op de voet.

Sybe was een nauwgezette voorzitter die het clubbelang voor ogen hield bij alle beslissingen die genomen moesten worden. Een voorzitter die met humor en gezelligheid de bestuursvergaderingen leidde. Besluiten kwamen onder zijn leiding eigenlijk altijd met gezamenlijke instemming tot stand. Een voorzitter ook die er ontzettend van kon genieten om langs de lijn een praatje te maken met leden en ouders. Daardoor was hij altijd haarfijn op de hoogte van wat er onder de leden leefde.

Boven alles was Sybe een innemende, bescheiden, vriendelijke en hartelijke man. Niet alleen voor de leden van ALO, maar ook voor bezoekende clubs. Iedere scheidsrechter en coach kon op een warme begroeting van hem rekenen.

Dat hij er nu niet meer is, is moeilijk te bevatten, maar wat zullen we hem missen!

We wensen Hedy, Gwynneth en Myrthe heel veel sterkte in deze verdrietige tijd.

Het bestuur van ALO

De uitvaart zal naar alle waarschijnlijkheid op zaterdag plaatsvinden. Door de Coronamaatregelen kunnen onmogelijk alle leden naar de uitvaart komen. Er komt vermoedelijk wel een livestream, waarvan we de link met je zullen delen.

Het bestuur denkt na over een waardig afscheid namens ALO. In de tussentijd kunnen condoleances natuurlijk wel per post aan de Familie Booij worden overgebracht.

Fam. Booij
Andrej Sacharowstraat 31