Westlands korfbalteam speelt gelijk tegen België

Team Westland was de gastheer van het nationale team van België, onder 19 jaar, in de Westlandhal te s'Gravenzande. De gasten uit België spelen een reeks van testwedstrijden in Nederland ter voorbereiding van het WK-jeugdteams, van 19-21 april in Leeuwarden. Het Belgisch team neemt deze reeks van wedstrijden zeer serieus, om een kans te maken om de WK-titel mee naar België te nemen.

In een goed gevulde Westlandhal wisten de beide teams een aantrekkelijke wedstrijd neer te zetten. Soms met fraaie scores en met veel inzet om het publiek te laten genieten. Oud-international en 's-Gravenzander Barry Schep was voor deze speciale gelegenheid aangesteld al "Bondscoach". De interim-bondscoach liet er twijfel over bestaan dat het samengestelde team, uit de beste speler/sters van de Westlandse clubs, wel de verplichting hadden om in deze wedstrijd hun klasse te laten zien. Team Westland was dan ook erg leergierig met Barry Schep als tipgever, om de tactisch tips, goed uit te voeren.

De ruststand van 7-9 in het voordeel van het Belgische team was nog geen reden tot paniek. Ook niet toen de Belgen telkens de voorsprong namen in de tweede helft. Met nog enig minuten te spelen namen de Westlanders een voorsprong met als doel de wedstrijd te gaan winnen. Maar de Belgen wisten op fraaie wijze een 22-22 eindstand op het scorebord te toveren.

Na afloop kregen beide teams een welverdiend applaus van het publiek voor de leuke maar ook bij vlagen felle strijd om de winst te behalen.
De organisatie van deze wedstrijd was in goede handen bij CKV ONDO.

Team Westland selectie:
Heren: Matthijs Verbaan, Robbert van Essen (beiden Ondo), Tim Boekestijn (Dijkvogels), Thom Voskamp en Laurens Verbaan (beiden Valto).
Dames: Anniek en Merel Arensman en Tessa de Jong (allen Ondo), Richelle van Koppen (Dijkvogels) en Maaike

(Tekst van Sportshoots PR&Media)