CKV Valto blijft de rode lantaarn vasthouden.

De tweede thuiswedstrijd van Valto, heeft na een prima start, niet de broodnodige winstpunten gebracht. Valto moet nog steeds wennen aan de overgangsklasse. Het tempo ligt hoger, echter in het scorend vermogen ontbreekt de ploeg weer op in de tweede helft. Het team mist twee basis spelers na het behalen van het kampioenschap. Het gemis op dit niveau is dan ook duidelijk zichtbaar. Aanpassing van de nieuwe spelers/sters is momenteel qua spelpatronen een punt van aandacht voor de trainer/coach Erik Geytenbeek. Na een goede afsluiting van de eerste helft met een 15-13 voorsprong, in een goed gevulde sporthal Vreeloo, was hoopgevend.
Maar GKV Enomics uit Gorinchem liet in de tweede helft zien dat de ploeg in de breedte meer snelheid en scorend vermogen had. Men wist de korf duidelijk makkelijker te vinden (12x) dan Valto (4x) wat resulteerde in een eindstand van 19-25. De controle over de hele wedstrijd en het tempo bepalen, is een aandachtspunt voor de komende weken, om van de onderste plaats af te komen.

De komende wedstrijd, zaterdag 14 december, gaat Valto op bezoek bij het Voorburgse VEO.