Broertjes Alsem in finale

Terwijl het spandoek van sponsor Slijterij en Wijnhandel Alsem een prominente plek innam in de HKV/Ons Eibernesthal kon vader Alsem in de finale van de 1-2-3 klasse zijn beide zoons zien spelen. Niet met elkaar zoals eerder bij Achilles, maar tegen elkaar.

Jeroen Alsem van Die Haghe (links op de foto) trok dit keer met een 26-23 winst op broer Lars bij Achilles aan het langste eind. “Spannende pot”, weet Jeroen na het duel. “We kwamen eerst achter, maar door onze weerbaarheid hebben we dat gaandeweg de wedstrijd weten om te draaien. Met dank aan de supporters die er voor ons waren. We hebben in de aanloop naar dit duel elkaar thuis wel lopen sarren. Jammer dat we niet in hetzelfde vak tegen elkaar stonden. Maar de winst vergoedt veel.”

Een minder vrolijke Lars zat na afloop van de finale gedesillusioneerd op de spelersbank. “We moeten naar onszelf kijken. Het was niet goed. Zeker niet wat we tegen de scheidsrechter hebben gedaan. Maar er werd zoveel doorgesprongen op spelers en speelsters. Wij krijgen alles tegen en zij alles mee in onze ogen. Jeroen en ik hebben veel samengespeeld bij Achilles, maar nu stonden we een keer tegenover elkaar. Ik denk dat onze vader, één van de toeschouwers, wel genoten heeft van deze wedstrijd.”