Die Haghe wint van DES en bemachtigt finaleplaats

In de halve finale van de klasse 1-2-3 heeft Die Haghe in de Sportcampus Zuiderpark met 26-19 gewonnen van het Delftse DES. Het duel ging in de eerste helft lang gelijk op. Maar het waren toch de Kanaries die met een 15-12 voorsprong met rust de basis legden voor de overwinning.

Het duel tussen de beide zaaleersteklassers was voor Die Haghe-coach Erwin Disselkötter een leuk toernooi waarbij ver komen bij de Haagse Korfbal Dagen een serie oefenwedstrijden betekent waarin er op patronen kon worden geoefend. “Vandaag hebben we tegen DES een mooie zege behaald. Ik was voornamelijk tevreden over het verdedigen van met name de heren. Bereid zijn om voor elkaar te werken is een van de zaken die me opviel én beviel.”

“We scoren redelijk makkelijk. Wanneer je in drie wedstrijden meer dan 25 punten pakt, kun je als coach tevreden zijn. Ook de dames waren vanavond goed op schot. Het collectief heeft vandaag gewonnen. We hebben nog een mooie finale te gaan en dan weet ik dat we klaar zijn voor de competitie. Ik verwacht dat we wel gaan meedraaien in deze pittige poule. Maar eerst de mooie finale straks tegen Achilles. We kijken ernaar uit.”