Achilles sterkste in halve finale tegen Maassluis

Het Haagse Achilles heeft de finale van de klasse 1-2-3 bereikt. Donderdagavond werd Maassluis met 29-26 verslagen. In de breedtesporthal van de Sportcampus Zuiderpark werd fel gevochten voor een plek in de finale. Fysiek en verbaal. Het leverde Achilles-coach na winst met Die Haghe (2x) en Meervogels een nieuw hoogtepunt op tijdens de Haagse Korfbaldagen.

Voor bijna volle tribunes werd het een strijd tussen het beter ogende Achilles en de fysiek spelende Maassluizenaren. Uiteindelijk zorgde Achilles met de zege voor een Haagse finale zaterdagavond om 17.00 uur voor een volledig Haags onderonsje. “Ik vind dat we terecht hebben gewonnen”, was het commentaar van Achilles coach Glenn de Vries. “We speelden redelijk. Ik was vooral niet blij met de manier waarop sommige van mijn spelers zich manifesteerden tegen de scheidsrechter. Maassluis speelde fysiek, maar daar moet je verweer tegen hebben en niet op deze manier.”

“Meedoen met de Haagse Korfbaldagen is er leuk. Als je het goed, heb je vijf oefenwedstrijden te spelen. Het toernooi is een fenomeen in de Haagse regio. Ons eerste team speelt in de finale tegen Die Haghe, terwijl onze A1 en A2 ook de finale in hun klasse hebben behaald. Een goede week voor onze club. We hebben een sterk eerste team maar in de jeugd loopt ook heel veel talent rond.”

\vooruitblikkend op de competitie in de eerste klasse weet De Vries zich gesterkt door een goede selectie. “We krijgen het zwaar in een sterke poule. Maar met deze selectie gaat het zeker lukken om ons te manifesteren. De spelers van het eerste team moeten ook scherp zijn om de aanstormende jeugd achter zich te laten. Keer op keer jezelf bewijzen haalt het beste in een speler naar boven.”