Achilles na moeizame wedstrijd naar de finale

Achilles kende in Maassluis een tegenstander van gelijk niveau. Dat bleek ook meteen na het fluitsignaal. Onze tegenstander bleek spatzuiver bij de start en daar kon Achilles even niet in mee, waardoor een 3-6 achterstand snel een feit werd. Gelukkig kwamen er binnen het team krachten los die zorgden voor wat meer inspelen op wat Maassluis deed en werd er gerust met de ongelooflijk hoge tussenstand van 15-16. Direct na rust kon Achilles zoals eigenlijk gebruikelijk het verschil ook niet maken, omdat Maassluis slim en goed bijbleef. Dit keer bleef Achilles wel steeds aan de goede kant van de score, hoewel één angstig moment bij 20-21 waarbij Achillles een vrije worp miste. De 21-21 daaropvolgend wekte aan de kant even wat angstzweet op, maar met een 24-27 stand in de laatste minuten speelde Achilles het uit tot een eindstand van 25-29.

Tot grote tevredenheid blijken alle invallers op dit HKD zeer goed te voldoen, wat de hoge kwaliteit en de breedte van de Achilles-selectie bevestigd! Een prachtige mix van vooral jeugdige aangevuld met wat ervaren spelers.

Met een vooruitzicht op de zeer takentvolle aankomende jeugd (Achilles A1 en A2 plaatsten zich ook voor de finales, vanavond!) kan de club Achilles zich opmaken voor een mooie en succesvolle toekomst.

Het resultaat verschafte toegang tot de finale aanstaande zaterdag tegen Die Haghe, de ploeg die Achilles, zowel op het veld als in de zaalcompetitie treft. Een prachtig affiche voor het korfbal in Den Haag!