Achilles: HKD als prima voorbereiding voor de zaalcompetitie

Achilles 1 gaat voor een finaleplek. Eigenlijk "gewoon" omdat het team dan vijf oefenwedstrijden speelt op niveau. Bovendien, als voorbereiding op de zware zaalcompetitie, waar in de 1e Klasse drie Overgangsklasse-ploegen wachten, zal de ploeg doelmatig moeten leren spelen. Want naast de hoge verwachtingen speelt de druk om te móeten presteren ook een rol in de wedstrijdbeleving. Vanaf dit seizoen immers, is Achilles duidelijk in zijn ambities: de club wil zich zorgvuldig en gestaag ontwikkelen richting een club met een prestatie- topsportklimaat. Daarvoor is afscheid genomen van een aantal spelers die hun bijdrage in de voorbije seizoenen ruimschoots positief hebben geleverd en heeft de club een viertal nieuwe spelers mogen verwelkomen als versterking voor de selectie. De technische staf heeft een gedaanteverwisseling ondergaan en is dit seizoen volledig vernieuwd en dat, aangevuld met talentvolle eerstejaars uit de uiterst talentvolle A-jeugd, zal moeten leiden tot een aanzet voor het verwezenlijken van de gestelde ambities.

Nu de HKD loopt, zijn op dit moment twee wedstrijden gespeeld, waarbij de bedoelingen al meteen zichtbaar waren. Met fris en leuk spel wist Achilles eerst ONDO met 26-18 aan de zegekar te binden en Dijkvogels met 39-15. ODO zal dinsdag 5 november in Zuidhaghe om 20.45 uur de volgende tegenstander zijn. Daarna weet Achilles of de finaleplek haalbaar is.

Aangemaakt door Glenn de Vries