KORFBAL IN DE HAAGSE REGIO HEEFT RIJKE GESCHIEDENIS

De korfbalhistorie in de Haagse Regio willen we vastgelegen voor het nageslacht zowel in boekvorm, digitaal en bij een tentoonstelling.

ALO is onze oudste korfbalclub in de Haagse regio, opgericht in 1906. Vooral in de jaren daarna zijn er veel korfbalinitiatieven geweest bij clubs, personeelsverenigingen en scholen. Meer dan 100, die soms snel weer verdwenen of samen gingen met andere initiatieven. Een hele andere tijd. Martijn van Wensveen van ALO, werkzaam bij de Koninklijke Bibliotheek, heeft de geschiedenis prachtig in kaart gebracht. De Nederlandse Sportboeken Club heeft het initiatief genomen om die korfbalgeschiedenis middels prachtige verhalen in boekvorm uit te brengen. Het eerste deel is vorig jaar tijdens de Haagse Korfbaldagen verschenen.
Op dit moment wordt gewerkt aan een tweede deel. Ton van Rijswijk is druk aan het schrijven.

Maar daar blijft het wat mij betreft niet bij.

Er is al veel materiaal verzameld tijdens speciale bijeenkomsten bij verschillende korfbalverenigingen. Het idee is om al het materiaal tentoon te stellen tijdens de Haagse Korfbaldagen in de Sportcampus in het Zuiderpark.
Ik doe daarom opnieuw een oproep aan iedereen die dit leest om thuis op zolder of kelden of waar dan ook nog eens goed te zoeken naar oude foto's, attributen, bekers, vlaggen, krantjes en andere zaken die een goed inzicht geven in de korfbalgeschiedenis.
Laat dit niet verloren gaan. Maak foto's van de attributen, scan foto's en documenten. In de komende tijd zal op de website van de Haagse Korfbaldagen ook een ruimte worden vrij gemaakt voor de geschiedenis door het plaatsen van foto's, anekdotes en andere zaken.

Maar daar blijft het wat mij betreft niet bij.

Wat gevonden? Neem contact met mij op via e-mail korfbaldenhaag@ziggo.nl of telefoon
06 28803883.