DIJKVOGELS WINNAAR TOERNOOI G-KORFBAL BIJ DE HAAGSE KORFBAL DAGEN 2018!

Verslag beleving G-korfbalteam Dijkvogels op zaterdag 3 en 10 november tijdens de Haagse Korfbaldagen 2018 en bijwonen korfbalfinale.

Na de succesvolle voorronde op zaterdag 3 november in de Sportcampus Zuiderpark, waarbij Dijkvogels G2 poule winnaar werd, werd er op zaterdag 10 november naast de finales ook een clinic georganiseerd, waarvoor wij onze G2 en G3 hadden aangemeld om mee te doen in de HKV/OE hal.
Beide Dijkvogels teams wilden deze clinic niet missen, dus was iedereen al om 15 uur in de hal om onder leiding van Bas Harland van Top en Erwin Hogendorf van HKV/OE en een drietal assistenten, sportief mee te doen aan een variatie van leuke oefeningen.

Natuurlijk was HKV/OE G1 er ook, vorig jaar na de HKD van start gegaan en nu met 10 enthousiaste leden al prima aan het korfballen. Zo ook een negen tal kinderen van speciaal onderwijs uit Den Haag, kortom we waren met zo'n 45 korfbalkanjers heerlijk bezig!
HKV/OE wilde graag een partijtje spelen en Dijkvogels G3 zegt dan geen nee en na 30 minuten korfballen o.l.v. Bas Harland was het dan ook 3-1 voor de groen met wit kanjers, maar de groen gele toppers deden het echt fantastisch, wij zien jullie graag terug in de G korfbal competitie!

Van actief bezig zijn, krijg je trek, dus waren er voor alle deelnemers heerlijke poffertjes en wat te drinken.
Inmiddels was Sporting Trigon G1 ook aangekomen om nog even mee te eten en zich klaar te maken voor de finale, best spannend!
Om half 8 was het dan zover, onze G3, ouders en coaches zaten er helemaal klaar voor op de tribune. Onze kikker mascotte was ook weer van de partij om de toch best zenuwachtige spelers te helpen met het oplopen, dit alles in het donker met de schijnwerpers en je naam werd omgeroepen en dat alles voor veel publiek!

Samen met de coaches en de scheidsrechter Edwin Louwers hebben we als Sporting Trigon en Dijkvogels dan ook een leuke G korfbalwedstrijd laten zien, die eindigde na 4 doelpunten van Nick, Philip en Roy in een 4-1 overwinning voor Dijkvogels. Beide ploegen verdienden dan ook een mooie grote beker, een nieuwe bal en een groot applaus van het publiek! De Rémy van Eijnatten wisselbeker gaat nu mee naar Dijkvogels voor een jaar, maar wij hopen dat er volgend jaar weer 2 andere G-korfbalfinalisten te bewonderen zijn om de G korfbal sport te kunnen promoten in Den Haag en omstreken.
Namens Dijkvogels willen we de organisatie van de HKD heel hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en de goede organisatie!

Wil je de wedstrijd nog terugkijken, met dank aan het Valto livestreamteam, dan kan dit via de website www.haagse korfbaldagen.nl  Daar staan ook de foto's van deze dag,

Naast de wisselbeker ontving het winnende team van het KNKV ook vrijkaarten voor de zaalkorfbalfinale in de Ziggo Dome op 13 april 2019.
Met een speciale gesponsorde bus toog het team naar Amsterdam, waar ze hebben genoten van het spektakel. Streekgenoot Fortuna werd ook nog eens landskampioen.