G-Korfbal Finale mooie promotie voor de sport.

De Wedstrijd Dijkvogels G2 – Sporting Trigon G1 stond op zaterdag 10 november als de Finale wedstrijd gepland voor het G-Korfbaltoernooi. De ploegen waren op zaterdag 3 november tijdens het toernooi in de Sportcampus Zuiderpark als winnaar in hun poule uit de bus gekomen. Zo'n Finale is best spannend, oplopen in het donker, je naam horen en dat ook nog eens voor veel publiek!

Beide ploegen hebben een mooie wedstrijd laten zien, welke uiteindelijk in een 4-1 overwinning eindigde voor Dijkvogels G2, van harte gefeliciteerd! Beide teams ontvingen een beker en Dijkvogels G2 ontving uit handen van Malena Amiël van de Stichting Haagse Sportstimulering Gehandicapten de Rémy van Eijnatten wisselbeker. Ook was er voor beide teams een bal als prijs!

Rob Meijer, voorzitter van het KNKV, vergaste de winnaars ook nog eens met toegangskaarten voor de grote ZiggoDome finale op 13 april in Amsterdam en dankte de organisatie en het bestuur van de Haagse Korfbaldagen, voor dit fantastische evenement.
De middag begon al met een clinic o.l.v. Bas Harland en Edwin Hogendorf die een 3 tal assistenten hadden meegenomen. Spelers van HKV/OE, Dijkvogels, Wion en een 9 tal kinderen van speciaal onderwijs deden enthousiast mee aan de leuke oefeningen.

Natuurlijk wilde HKV/OE graag een echt wedstrijdje spelen en gelukkig wilde Dijkvogels G3 dat ook. Het werd een sportieve wedstrijd met de complimenten voor HKV/OE, nog maar net een jaar bezig en al zo prima meedoen! Voor de Finale wedstrijd waren er nog voor alle deelnemers heerlijke poffertjes en wat te drinken om daarna te genieten van de finale. Dank aan de organisatoren van dit mooie evenement waarmee het G-korfbal weer fantastisch op de kaart is gezet. Volgend jaar weer twee nieuwe finalisten?