Topscorers belichten finale

Jan Anholts (Fiks) en Jaimy Roos (Meervogels) kenden een productieve Haagse Korfbaldagen. Ook in de finale tussen beide clubs waren zij het die het merendeel van de productie voor hun rekening namen. Met voor winnaar Aanholt een gelukkigere afloop dan die voor Roos.

“Na die 4-0 achterstand raakten we in een ongekende flow”, weet Anholts zich het begin van de eerste helft te herinneren. Het tactische plan werkte en alle ballen vlogen erin. En natuurlijk geweldig om zo te kunnen spelen én winnen voor zoveel publiek. Ik geef les op de Balans in Leidschenveen en er waren veel mensen van de school aanwezig. Ze hebben kunnen genieten van een geweldige pot korfbal. Ik hoop dat we dat in de competitie door kunnen zetten. Ik zit met tussenpozen (uitstapjes naar TOP en Trigon) nu bij Fiks. Ik heb de opkomst van onze club vanuit de Tweede Klasse mogen meemaken naar waar we nu staan: winnaar van de Korfbaldagen. Dit toernooi was geweldig. Ik moet de organisatie een groot compliment geven. Er is zo hard gewerkt om hier iets moois van te maken en dat is ze zeker gelukt.”

Jaimy Roos zit verslagen op de bank te kijken naar de feestvreugde van de Oegstgeesters. “Het is een open deur maar ik heb werkelijk geen idee waarom het op sommige momenten zo slecht ging. We startten heel scherp en zakken dan weg. Wij scoren niet en bij hun vliegen alle ballen er in. Ik vroeg me af of ze dat zelf ook wel eerder hadden meegemaakt. Gelukkig hebben we ons nog enigszins kunnen herpakken in de tweede helft. Voor het resultaat maakte het alleen niets uit. We kwamen wat terug en dan scoorden zij er weer twee achter elkaar. Héél frustrerend. Het waren zes zware dagen met vier duels. Maar uiteindelijk was het een goede voorbereiding op de competitie. Dan kunnen we de teleurstelling van vanavond proberen weg te spelen.”

Topscorers belichten finale