Avanti schakelt titelverdediger Achilles uit

In de Pijnackerse sporthal De Viergang heeft thuisclub Avanti/Flexcom met 28-24 gewonnen van titelhouder Achilles. De Haagse titelhouder heeft zich hierdoor niet geplaatst voor de halve finales. De Pijnackerse ploeg speelt als poulewinnaar in de halve finales donderdag tegen het sterke Fiks uit Oegstgeest.

Achilles had in de wedstrijd tegen Avanti maar één doel: winnen. Alleen dan was een halvefinaleplaats nog haalbaar. De Haagse eersteklasser zorgde voor een spectaculaire en productieve eerste helft, waarbij het gelijke tred hield met de Pijnackerse favoriet. De ruim tweehonderd toeschouwers zagen in de 17-17 gelijke stand met rust een goede weerspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Na de rust nam het brutale Achilles zelfs een 17-20 voorsprong en leek een sensatie in de lucht te hangen. Maar het team van coach Marrien Ekelmans wist in het laatste kwartier van het duel de halvefinaleplaats uit het vuur te slepen: 28-24.

Ariën Brug van Achilles is duidelijk teleurgesteld: “We gingen vol voor de winst en vochten voor de bal. Avanti ging in de tweede helft sneller spelen. Wij zetten daar te weinig power tegenover. Op het veld scoorden we weinig dit seizoen, maar 24 keer scoren tegen Avanti is gewoon goed.”

“Achilles heeft het goed gedaan”, analyseert Avanti-coach Ekelmans “Hoog scoringspercentage van Achilles, maar we krijgen er teveel tegen. Verdedigend hadden we wat scherper moeten spelen. We winnen wel terecht. Een nuttige oefenwedstrijd met het oog op de competitie. Fiks is de tegenstander in de halve finale, een zeer goede tegenstander. Maar we moeten gewoon heel blijven om zonder kleerscheuren over anderhalve week in Nieuwerkerk de competitie te beginnen.”

Verslag en Foto's van Ronald Mooiman