KVS / Maritiem overtuigend naar de halve finale.

In poule C van de HK/OK klasse staat KVS / Maritiem in de tweede halve finale wedstrijd komende donderdagavond in de HKV/Ons Eibernesthal. Na eerder Die Haghe in de thuishal de Blinkerd, met 20-11 opzij te hebben gezet, was nu competitiegenoot Futura de tegenstander. Interim coach Marcel van Dijk van KVS / Maritiem zag zijn team met 31-20 (ruststand 17-10) winnen van Futura.

“Winnen bij Futura in Zuidhaghe is fijn, maar in de competitie is het andere koek. Dan spelen er andere factoren die bepalend kunnen zijn tijdens de wedstrijd”, was de reactie van Marcel van Dijk.

“Als Futura spelers en begeleiders zijn we trots op onze club en proberen telkens het beste uit ons zelf te halen,” meldt coach Erwin Dekker. “In de competitie is het van belang dat we scherp blijven spelen en het scorend vermogen verbeteren. Wij kunnen beter en dat zullen we ook laten zien.”

KVS / Maritiem gaf wél een visitekaartje af. Het team heeft potentie om de finale te halen van de Haagse Korfbalweek, gezien het goede spel, snelheid en scorend vermogen. De overwinning in deze poule heeft wel aangegeven dat de dames van KVS / Maritiem met veel punten deel uitmaakten van de eindscore.

Wie de tegenstander wordt is voor Marcel van Dijk niet zo van belang. “We staan in de halve finale en willen, wie dan ook de tegenstander is, gaan voor de finale. Hoe dan ook wil je de Haagse korfbaldagen winnen en dan moet je wel sterke tegenstanders opzij zetten. Een uitdaging die wij zeker aangaan.”

Tekst en foto’s: Frank van Leeuwen