Haagse korfbalhistorie vereeuwigd in een nieuwe boekenserie

Dit jaar is uitgeverij Nederlandse Sportboeken Club gestart met een serie boeken over meer dan honderd jaar korfbal in Den Haag (en randgemeenten). Het worden fraaie boeken met feiten uit de rijke Haagse korfbalgeschiedenis, maar meer nog met boeiende verhalen. Ze gaan niet alleen over het verleden, maar ook over het heden en de toekomst. Veel clubs komen erin aan bod, ook die niet meer bestaan: van Die Haghe tot Phoenix, van GKV tot HKV, van Ons Eibernest tot Kwiek, van VEO tot Achilles, van Ready tot De Raven enzovoort. En uiteraard passeren tal van Haagse korfbaliconen de revue, zoals Adri Zwaanswijk, Nel en Gerard Bos, de familie Tims, Wim Westerkamp, Theo van Zee, Koos Hogendonk en Klaas Mulder, maar ook Willem Drees, Hedy d'Ancona, Fred Zuiderwijk en Karel 'Mini' de Rooij, die óók korfbalden.

U kunt het boek (of meerdere exemplaren) op vrijdagavond 9 november (tussen 19.00 – 21.00 uur) of op zaterdag 10 november (tussen 14.00 – 17.00 uur) in de kleine kantine van de HKV/Ons Eibernesthal, Steenwijklaan 16 in Den Haag tijdens de Haagse Korfbaldagen kopen. Het boek kost € 17,50 per stuk. U kunt daar met uw pinpas betalen.

Als u het boek op bovengenoemde data niet kunt komen afhalen, kunt u het boek bij alle boekhandels in Nederland bestellen. Kan ook via website www.nederlandsesportboekenclub.nl Bij Van Stockum op het Spui in Den Haag is het boek in de winkel te koop.

Meer weten? Mail: korfbaldenhaag@ziggo.nl. Kijk ook voor korfbalnieuws op de facebookpagina “Korfbal in de Haagse Regio”

Specificaties

Auteurs: Meerdere, onder leiding van Ton van Rijswijk en Rob Blokpoel.
Titel: Van ALO en Tims tot Mulder en PAMS.
Pagina's: Ca. 160, inclusief foto's/illustraties.
Prijs: 17,50,
formaat 17x24 cm.
ISBN: 978-94-92273-24-6, verschijnt november 2018.
Formaat: 20.5 x 14.5 cm (staand), ca. 180 pagina’s inclusief foto's.