G-Korfbal wederom aanwezig op de Haagse Korfbaldagen.

Vorig jaar werd op initiatief van Rémy van Eijnatten het G-korfbaltoernooi als experiment aan de Haagse Korfbaldagen toegevoegd. Tijdens het toernooi werd eveneens een workshop gehouden om verenigingen in de Haagse regio kennis te laten maken met de opzet van een G-korfbalafdeling binnen hun vereniging. Beide bovengenoemde onderdelen blijken succesvol geweest te zijn.
De Finale van het G-korfbaltoernooi voorafgaand aan de grote finale werd door de toeschouwers als bijzonder attractief ervaren en voor de deelnemers een grote happening. Ook de workshop heeft verenigingen geïnspireerd om met G-Korfbal aan de slag te gaan en heeft o.a. HKV/Ons Eibernest inmiddels een aardige groep actieve G-Korfballers.
Mede om deze redenen heeft het bestuur besloten om G-Korfbal in het vervolg een vast onderdeel te laten zijn van de Haagse Korfbaldagen. Het bestuur heeft besloten de Wisselbokaal te noemen naar Rémy van Eijnatten, haar op 16 juni jl. overleden voorzitter en initiatiefnemer, om daarmee zijn onschatbare waarde te onderstrepen.
De voorrondes worden gespeeld op zaterdag 3 november in de Breedtesporthallen van de Sportcampus Zuiderpark Aanvang 12:10. Voor het programma zie het wedstrijdprogramma.
Op de finaledag zaterdag 10 november zal er tussen 15:00 en 17:00 uur een clinic gegeven worden door Bas Harland en Edwin Hogendorf aan de G-korfballers van HKV/Ons Eibernest en leerlingen van VSO scholen in Den Haag en Omgeving en enkele ervaren G-Korfballers van Dijkvogels. Deze clinic wordt afgesloten met onderlinge wedstrijdjes.
Dit evenement wordt mede mogelijk gemaakt door de hoofdsponsor, Stichting Haagse Sportstimulering Gehandicapten, de Dirk Kuyt Foundation en Fonds Gehandicaptensport.