Dirk Kuyt Foundation ondersteunt G-Korfbal

De Dirk Kuyt Foundation heeft ook dit jaar subsidie beschikbaar gesteld voor het G-Korfbaltoernooi. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee.

De Dirk Kuyt Foundation ondersteunt en (mede) organiseert inmiddels ca 100 sportevenementen door heel Nederland. Dit doen we in samenwerking met sportbonden, stichtingen, verenigingen en vrijwilligers waarbij we een financiƫle en/of organisatorische bijdrage bieden om sport stimulerende projecten te kunnen realiseren. Hiermee worden unieke sportmomenten voor mensen met een beperking mogelijk gemaakt.

De Dirk Kuyt Foundation richt zich op alle aangepaste sporten. Van G-voetbal tot zeilen en van rolstoeltennis tot biljarten voor mensen met Parkinson. Sporten heeft immers niet alleen een lichamelijke functie, maar speelt ook een belangrijke rol bij de sociale integratie.