G-Korfbaltoernooi krijgt vaste plek tijdens de Haagse Korfbaldagen 2018

G-Korfbaltoernooi tijdens de Haagse Korfbaldagen
Op zaterdag 3 november 2018 zal voor de 2e keer tijdens de Haagse Korfbaldagen in de topsportaccommodatie Sportcampus Zuiderpark in Den Haag een G-korfbaltoernooi worden verspeeld.
Het toernooi bestaat uit 8 ploegen die in 2 poules van 4 ploegen tegen elkaar uitkomen.
De volgende verenigingen hebben positief op de uitnodiging gereageerd, t.w.
Albatros, Dijkvogels, Korbatjo, Nikantes, Sporting Trigon, Tempo, Vitesse en WION.
De winnaars van de 2 poules mogen op zaterdag 10 november 2018 de finale spelen, direct voorafgaand aan de topfinale bij de Senioren in de HKV/Ons Eibernesthal. Alle overige deelnemers zullen als onze speciale gast tijdens deze finales, welke omlijst worden met muziek en lichtshows, worden uitgenodigd.

“Remy van Eijnatten Bokaal” voor winnaar G-korfbaltoernooi Haagse Korfbaldagen
De organisatie van de Haagse Korfbaldagen heeft besloten een wisselprijs in te stellen ter herinnering aan haar kortgeleden overleden voorzitter Remy van Eijnatten. Remy is vorig jaar de initiatiefnemer geweest om het G-korfbal als onderdeel van de Haagse Korfbaldagen te introduceren.
De “Remy van Eijnatten Bokaal” zal jaarlijks aan de winnaar van het G-korfbaltoernooi worden uitgereikt.
De Stichting Haagse sportstimulering Gehandicapten zal de wisselprijs beschikbaar stellen.
De finale wordt gespeeld op zaterdagavond 10 november a.s. in de HKV/Ons Eibernesthal in Den Haag.